یوسف الشاهد و انتخابات ریاست جمهوری 2019 تونس؛ دوری از قدرت یا فریب دشمنان؟

یوسف الشاهد و انتخابات ریاست جمهوری 2019 تونس؛ دوری از قدرت یا فریب دشمنان؟
دوشنبه 3 دی 1397 - 10:47

"یوسف الشاهد" نخست وزیر تونس اعلام کرد که تصمیمی برای مشارکت در رقابت انتخابات ریاست جمهوری آتی ندارد و با این گفته جار و جنجالی به راه انداخته است و معلوم نیست که آیا در گفته خود جدی است یا نه.

العالم - تونس

الشاهد می گوید که انتخابات ریاست جمهوری برایش جذاب نیست. این درحالی است که بعضی رسانه ها معتقدند که الشاهد چشم به مسند ریاست جمهوری دوخته است و یکی از علل این امر آنست که رابطۀ وی با "الباجی قاید السبسی" رئیس جمهوری تونس و فرزندش "حافظ السبسی" تیره شده است.

الشاهد در مصاحبه ای تلویزیونی گفت که مشارکت در رقابت انتخابات ریاست جمهوری فعلاً جزء برنامه هایش نیست.

دشمنان سیاسی یوسف الشاهد را به قدرت طلبی متهم می کنند و می گویند که الشاهد برای متلاشی کردن حزب "نداء تونس" نقشه چیده است و هم اکنون مشغول تشکیل حزب جدید خود است و به زودی موجودیت این حزب را اعلام خواهد کرد و قبلاً نیز یک فراکسیون پارلمانی به نام فراکسیون" ائتلاف ملی" تشکیل داده بود.

"رضا بلحاج" هماهنگ کنندۀ کل حزب "نداء تونس" می گوید که الشاهد فریبکاری می کند و به دروغ می گوید که از قدرت دوری خواهد کرد و به زودی نامزدی خود را برای مشارکت در رقابت انتخابات ریاست جمهوری اعلام خواهد کرد.

بلحاج افزود : الشاهد تابع جنبش النهضه است و درخواست هایی برای کناره گیری وی از سمت نخست وزیری به علت ناکامی دولتش در امور سیاسی ، اقتصادی و اجتماعی مطرح شده است.

فراکسیون ائتلاف ملی تونس پس از فراکسیون النهضه دومین فراکسیون بزرگ مجلس نمایندگان تونس است و 47 کرسی در دست دارد و از الشاهد می خواهد که موجودیت حزب جدید را اعلام کند و خود ریاست آن را به دست بگیرد.

"جلال غدیره" عضو فراکسیون ائتلاف ملی می گوید : نمی توان به طور یقین گفت که الشاهد برای انتخابات ریاست جمهوری نامزد نخواهد شد.

جنبش النهضه برای حمایت از بقای یوسف الشاهد در مسند نخست وزیری شرط کرده بود که وی نباید نامزد تصدی هیچ سمت سیاسی در سال 2019 شود ولی گویا از این شرط خود منصرف شده است.

انتخابات پارلمانی تونس نیز در سال 2019 برگزار خواهد شد.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها