فاکس نیوز: مدیرسابق بویینگ، سرپرست وزارت دفاع آمریکا شد

فاکس نیوز: مدیرسابق بویینگ، سرپرست وزارت دفاع آمریکا شد
دوشنبه 3 دی 1397 - 12:49

شبکه خبری فاکس نیوز طی گزارشی درباره سوابق کاری سرپرست جدید وزارت دفاع آمریکا نوشت، 'پاتریک شاناهان' معاون وزیر دفاع و مدیر سابق شرکت بویینگ جانشین جیمز متیس خواهد بود اما وی فردی سیاسی نیست.

العالم - آمریکا

فاکس نیوز افزود: دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا روز یکشنبه اعلام کرد که 'پاتریک شاناهان' معاون وزیر دفاع از اول ژانویه به عنوان سرپرست وزارت دفاع آمریکا مشغول به کار می شود تا فرایند کناره گیری جیمز متیس تسریع شود. متیس در پی یک رشته اختلافات با ترامپ استعفا داد.

فاکس نیوز در ادامه به پنج ویژگی شاناهان اشاره می کند:

شاناهان در نقش غیرمعمول سرپرست وزارت دفاع

سرهنگ جوزف بوچینو سخنگوی شاناهان می گوید که این مدیر سابق بویینگ انتصاب خود به عنوان سرپرست وزارت دفاع را خواهد پذیرفت. وی روز یکشنبه گفت: معاون وزیر دفاع به خدمت خود طبق دستورات رئیس جمهور ادامه خواهد داد و وزارت دفاع همچنان متمرکز بر دفاع از کشور باقی خواهد ماند.

برای وزارت دفاع امر غیرمعمولی است که سرپرست داشته باشد. همواره زمانی که یک وزیر دفاع استعفا داده تا زمانی که جانشینش به تائید برسد، در مقام خود باقی مانده است. به عنوان مثال زمانی که 'چاک هیگل' وزیر دفاع در دولت اوباما در نوامبر 2014 استعفای خود را اعلام کرد تا زمانی که 'اشتون کارتر' ماه فوریه بعد به تائید رسید، بر سر کار خود باقی ماند.

شاناهان 'آچار فرانسه' شرکت بوئینگ بود

شاناهان از مدیران سابق شرکت بویینگ در اوایل سال 2017 برای پست معاون وزیر دفاع معرفی شد. کار او در بویینگ در سال 1986 شروع شد و پله های ترقی را طی کرد. نشریه 'پوجت ساند بیزنس ژورنال' طی گزارشی در مارس 2016 او را 'آچار فرانسه' بوئینگ نامید. او بر راهبردهای جهانی چرخه تامین جهانی بوئینگ و استفاده از فناوری های پیشرفته تولید نظارت کرد. او دو مدرک تخصصی از موسسه فناوری ماساچوست دارد: کارشناسی ارشد علوم در مهندسی مکانیک و مدیریت ارشد کسب و کار (MBA) از دانشکده مدیریت 'اسلون' در دانشگاه 'ام آی تی'.

پدر او از نظامیان کهنه کار بود و به او درس خدمت آموخت

شاناهان پسر 'مایک شاناهان' از نظامیان کهنه کار جنگ ویتنام است. شاناهان گفته است که پدرش پس از بازگشت 25 سال دیگر به مردم آمریکا در زمینه اجرای قانون خدمت کرد. وی گفته که درک او از جنگ از پدرش و دوستان او و سرگذشت های آنان بوده است.

شاناهان زاده ایالت واشنگتن است و در جلسه بررسی صلاحیت در کمیته خدمات نظامی مجلس سنا، همچنین گفت که پدرش او و برادران کوچکترش را با ایدئولوژی آمریکایی 'خدمت مهم تر از شخص است' بزرگ کرد.

پیش از تائید شاناهان در مجلس سنا با 92 رای موافق در برابر 7 رای مخالف، جان مک کین سناتور فقید ایالت آریزونا گفت از اینکه یک مدیر اجرایی صنعت دفاعی بدون تجربه نظامی در نقش رهبری پنتاگون قرار می گیرد، خوشحال نیست.

ترامپ و پنس او را دوست دارند

نشریه 'هیل' گزارش داد که شاناهان با متیس نزدیک نبود اما احتمالا در کاخ سفید او را دوست خواهند داشت. او فردی سیاسی یا ژئوپولتیک نیست. یک مقام آگاه به 'دیفنس نیوز' گفت: او فردی تجاری است اما در یک سال گذشته از بهترین ها درس آموخته است و همچنین رابطه خوبی با ترامپ و مایک پنس معاون رئیس جمهور دارد.

هیل گزارش داد که شاناهان به عنوان رهبر پروژه پیشنهادی خدمات نظامی 'نیروی فضایی' بطور مکرر با ترامپ و پنس دیدار می کند.

اعتقاد دارد که تمرکز پنتاگون باید بر بهبود عملکرد باشد

شاناهان به دیفنس نیوز گفت: اغلب تمرکز ما بر فرایند، بودجه یا میزان تلاش است؛ اما پنتاگون باید بر نتایج و خروجی ها و عملکرد تمرکز کند. این تمرکز بر عملکرد باید موجب شود که ما نیروی مرگبار بدون رقیب داشته باشیم و روی نوسازی با هزینه مناسب کار کنیم.

وی افزود: این مربوط به سیستم است و پس از آن تقویت مکانیزم ها بطوری که تغییرات پایدار باشد. بدون سیستم، با رفتن مدیر همه چیز از هم می پاشد. سیستم یا محیط نباید بر حضور رهبر (مدیر) متکی باشند.

ایرنا

پربیننده ترین خبرها