کشف یک گور جمعی در «سرت» لیبی

کشف یک گور جمعی در «سرت» لیبی
سه شنبه 4 دی 1397 - 01:02

نیروهای نظامی لیبی روز دوشنبه یک گور جمعی حاوی 34 جسد قربانیان داعش در شهر سرت کشف کردند.

العالم-لیبی

تارنمای «الوسط » لیبی نوشت، بیشتر این 34 نفر از مسیحیان اتیوپی و همچنین اتباع اریتره بوده و گفته می شود داعش آن ها را سال 2015 اعدام کرد .

الوسط در خصوص چکونگی کشف این گور جمعی نوشت، عناصر داعشی دستگیر شده در جریان تحقیقات اعتراف کردند ده ها نفر در این منطقه از سرت دفن شده اند

«علی طویلب» یکی از افسران مرکز تحقیقات جنایی سرت گفت، تحقیقات در خصوص هویت دقیق این قربانیان آغاز شده و تصور می رود از جمله کسانی باشند که داعش آن ها را در سال 2015 سربرید و فیلمی نیز از آن ها منتشر کرد.

شهر سرت واقع در شمال لیبی و 450 کیلومتری شرق طرابلس پایتخت این کشور، از بهار 2015 تا اواخر پاییز 2016 مرکز تجمع و حکومت داعشی ها در لیبی بود اما این گروه تروریستی در نبرد با نیروهای موسوم به 'بنیان مرصوص' شورای ریاستی لیبی شکست خورد و ناچار به ترک کردن این شهر شد. از آن زمان تاکنون این گروه در اطراف شهر سرت حضور دارد و گاهی به نیروهای دولتی حمله می کند.

شهر سرت که زادگاه معمر قذافی دیکتاتور سابق لیبی است، میان دو شهر طرابلس و بنغازی قرار گرفته است.

از سال 2016 تاکنون سه گور جمعی در سرت و اطراف آن کشف شده است. در آخرین مورد، نیروهای هلال احمر لیبی بیش از 110 جسد در یک گور جمعی در اطراف سرت کشف کردند.

لیبی از زمان سرنگونی نظام سرهنگ «معمر قذافی» در سال 2011 با مشکل هرج و مرج و بی ثباتی رو به رو است.

اکنون دو دولت شامل دولت 'وفاق ملی' به ریاست 'السراج' در طرابلس که مورد حمایت جامعه جهانی است و دولت «طبرق» در شرق لیبی به ریاست «عبدالله الثنی» که از ژنرال «خلیفه حفتر» فرمانده نیروهای مسلح این کشور حمایت می کند، در این کشور وجود دارد. پارلمان لیبی نیز از دولت مستقر در شرق لیبی حمایت می کند.

پربیننده ترین خبرها