پهپاد یمنی مقر نیروهای ائتلاف سعودی را منهدم کرد

پهپاد یمنی مقر نیروهای ائتلاف سعودی را منهدم کرد
چهارشنبه 5 دی 1397 - 07:21

منابع خبری بامداد چهارشنبه گزارش دادند که پهپاد ارتش یمن مرکز فرماندهی نیروهای وابسته به ائتلاف سعودی در استان جوف را هدف قرار داد.

العالم _ یمن

پهپاد ارتش یمن پایگاه نظامی «السویقا» واقع در استان الجوف را هدف قرار داده است.

'یحیی سریع' سخنگوی نیروهای مسلح یمن با تایید این حمله گفت: ده ها تن از نیروهای وابسته به ائتلاف سعودی در این حمله کشته یا زخمی شدند.

یگان موشکی ارتش یمن نیز روز سه شنبه با موشک «زلزال1» مواضع نیروهای وابسته به ائتلاف سعودی را در استان الجوف هدف قرار داده بود.

ازسوی دیگر در حملات هوایی جنگنده های عربستان به استان الحدیده یمن یک شهروند یمنی کشته و سه تن دیگر از جمله دو زن زخمی شدند.

این درحالی است که از هفته گذشته پس از توافق استکهلم سوئد میان طرف های یمنی قرار بود که در الحدیده آتش بس اجرا شود که به گفت مقام های سازمان ملل متحد و دولت یمن این آتش بس تاکنون بارها نقض شده است.

شورای امنیت سازمان ملل متحد جمعه گذشته با استقرار هیات نظارت سازمان ملل بر آتش بس الحدیده پس از چند روز از اختلافات آمریکا با هم پیمانش انگلیس موافقت کرد.

شورای امنیت سازمان ملل متحد پس از توافق استکهلم بین طرف های یمنی، نخستین قطعنامه خود را به شماره 2451 با اجماع آرا برای حمایت از این توافق و آتش بس در بنادر مهم این کشور تصویب کرد.

تجاوز عربستان به یمن از فروردین 1394 آغاز و تاکنون بیش از 16 هزار کشته از خود برجای گذاشته است، این جنگ همچنین باعث شد تا میلیون‌ها یمنی با بحران شدید گرسنگی و قحطی روبرو شوند به گونه ای که سازمان ملل متحد در گزارشی قحطی در این کشور را 'بزرگ‌ ترین فاجعه انسانی' نامید.

ایرنا

پربیننده ترین خبرها