آرامش نسبی در تونس پی از ناآرامی ها + فیلم

پنج‌شنبه 6 دی 1397 - 11:23

در میان ترس از شروع دوباره تظاهرات، و پس از درگیری های شب گذشته آرامش نسبی به استان قصرین تونس بازگشت. درگیری های شب گذشته پس از ان شروع شد که یک خبرنگار در اعتراض به اوضاع اجتماعی وخیم تونس، خود را آتش زد. وی در این آتش سوزی کشته شد.

العالم - تونس

یک روز پس از اعتراضات مردمی در استان قصرین واقع در غرب تونس، که درگیری های شبانه بین معترضان و نیروهای امنیتی را در پی داشت، آرامش نسبی همراه با سکوت و خفقان شدید، دوباره به خیابان های این شهر برگشته است. این درگیری ها پس از آن آغاز شد یک روزنامه نگار به نام عبد الرزاق زرقی در اعتراض به اوضاع اجتماعی وخیم تونس، خود را آتش زد.

جوانان این منطقه با چهره هایی برافروخته از خشم جویایی حق خود در توسعه و کار هستند آنها از وعده های دولت های مختلف از زمان انقلاب ناامید شده اند. مخصوصا که از بعد از انقلاب آمار بیکاری پیوسته در حال افزایش است.

گروه های مدنی و ملی در قصرین دراعتراض به وضعیت موجود تجمع و تظاهرات کردند. وکلا در مقابل کاخ دادگستری تجمع کرده و از دولت خواستند به وظایف خود در قبال جوانان عمل کند. اهالی قصرین نیز تهدید کردند که اعتراض های خود را از سر می گیرند.

پربیننده ترین خبرها