وزیر اطلاع رسانی سودان اعلام کرد:

19 کشته و 406 نفر مجروح در جریان تظاهرات سودان

19 کشته و 406 نفر مجروح در جریان تظاهرات سودان
پنج‌شنبه 6 دی 1397 - 21:52

وزیر اطلاع رسانی سودان در نشستی مطبوعاتی اعلام کرد 19 نفر در جریان اعتراضات در این کشور کشته شدند.

العالم - آفریقا

بشار جمعه -- وزیر اطلاع رسانی دولت سودان -- در یک کنفرانس مطبوعاتی اعلام کرد در جریان تظاهران در این کشور 19 نفر کشته و 406 نفر مجروح شدند که در میان مجروحین 187 ارتشی و 219 شهروند دیده می شود.

وی افزود: تحقیقات توسط طرف‌های ذی‌ربط حقیقت یاب شروع و تدابیری برای شکایت ضد "عبدالواحد نور" و تحویل وی از سوی اینترپل انجام شده است.

دولت سودان مدعی است جنبش آزادی بخش وابسته به «عبدالواحد نور» برای ایجاد آشوب و هرج و مرج در سودان اقدام می نماید.

پیش از این صلاح عبدالله قوش -- رئیس دستگاه امنیتی و اطلاعات سودان -- اعلام کرده بود که ۲۸۰تن از عناصر وابسته به این گروه را رصد شده اند که در میان آنها نیروهای «موساد» آنها نیز دیده می شوند.

وزیر اطلاع رسانی سودان خاطر نشان نمود: برخی از طرف‌ها کوشیدند از اوضاع پیش آمده، علیه سودان سوء استفاده نمایند البته دولت اعتراف می کند که مشکلاتی وجود دارد و تلاشهایی برای حل آن انجام شده اما نباید برای سرنگون نمودن دولت، وطن را ویران کنیم.

بشار جمعه تصریح کرد: اگر کسی می خواهد نظام را تغییر دهد این تغییر نباید از طریق تخریب بلکه باید از طریق انتخابات باشد که البته شماری از رسانه‌ها کوشیدند مردم را تحریک کرده و کشور را به آشوب سوق دهند.

وی تاکید نمود: مردم حق دارند که به طور مسالمت آمیز اعتراض نمایند و مسئولیت نظام حفظ امنیت آنان است، دادستانی اقدام به تحقیق درباره اعتراضات مردمی نموده و به مردم اطمینان می دهیم که بحران نان، سوخت و پول حل خواهد شد.

پربیننده ترین خبرها