ارتش یمن مواضع ائتلاف سعودی در غرب مارب را هدف قرار داد

ارتش یمن مواضع ائتلاف سعودی در غرب مارب را هدف قرار داد
جمعه 7 دی 1397 - 09:31

ارتش و کمیته های مردمی یمن صبح روز جمعه مواضع ائتلاف سعودی و مزدوران آنها در استان مارب شمال شرقی یمن را هدف حمله هوایی قرار داد.

العالم- یمن

به گزارش روز جمعه شبکه خبری المسیره، یک منبع نظامی از حمله امروز پهپاد قاصف یک به مواضع و محل تجمع نیروهای ائتلاف سعودی و مزدوران آنها در شهر صرواح در غرب استان مارب خبر داد.
این عملیات در پاسخ به نقض مکرر آتش بس توسط ائتلاف متجاوز سعودی صورت گرفت.
یگان پهپاد ارتش یمن سه شنبه شب گذشته نیز محل تجمع مزدوران عربستانی در اردوگاه السویقا در منطقه الیتمه در استان الجوف را که برای حمله جدید به مناطق مسکونی این استان آماده می شدند، هدف قرار داد.
در این عملیات ده ها تن از مزدوران عربستانی کشته و زخمی شدند.
سخنگوی نیروهای مسلح یمن گفت که با وجود پایبندی نیروهای یمنی به توافق آتش بس، ائتلاف متجاوز سعودی در 24 ساعت گذشته، 64 بار توافق را نقض کرد.
در پی مذاکرات طرف های یمنی و اعلام مارتین گریفیث نماینده ویژه سازمان ملل متحد، آتش بس در یمن از 27 آذرماه گذشته آغاز شد. اما با این حال مقام های یمنی تاکنون از نقض مکرر آتش بس از سوی نیروهای متجاوز و مزدوران وابسته به ائتلاف سعودی خبر داده اند.
این آتش بس به دنبال توافق دو طرف در چهارمین دور مذاکرات صلح یمن در استکهلم سوئد حاصل شد.
نمایندگان دولت نجات ملی و دولت فراری و مستعفی یمن 22 آذر گذشته پس از یک هفته مذاکره، درباره آتش بس در شهر و بندر الحدیده، بنادر «الصلیف» و «عین عیسی» به توافق رسیدند و برای عقب نشینی نیروهای نظامی دو طرف از شهر و بندر الحدیده نیز مهلت 14 روزه تعیین شد.
ریاست هیأت مذاکره کننده انصارالله (هیأت صنعا) را محمد عبدالسلام سخنگوی انصارالله و ریاست هیأت دولت مستعفی (هیأت ریاض) را خالد الیمانی وزیر امور خارجه دولت عبدربه منصورهادی رئیس جمهوری مستعفی و فراری برعهده داشتند.

پربیننده ترین خبرها