تعطیلی مدارس شهرستان‌های اردبیل/ آغاز بارش برف در قزوین/گم شدن 6 کوهنورد در ارتفاعات شاهرود/ ریزش کوه درجاده کرج - چالوس

تعطیلی مدارس شهرستان‌های اردبیل/ آغاز بارش برف در قزوین/گم شدن 6 کوهنورد در ارتفاعات شاهرود/ ریزش کوه درجاده کرج - چالوس
جمعه 7 دی 1397 - 21:29

بنابر اعلام هواشناسی، با ورود سامانه های بارشی به کشور بارش برف در برخی از استان ها آغاز شده به طوری که در اردبیل میزان بارش به گونه ای است که نوبت صبح تمامی مقاطع تحصیلی در شهرستان های اردبیل روز شنبه تعطیل اعلام شده است.

العالم ـ ایران

بنابر این گزارش، نوبت صبح تمامی مقاطع تحصیلی در شهرستان‌های اردبیل، هیر، نیر، نمین، سرعین، مشگین‌شهر، لاهرود و ارشق تعطیل اعلام شده است.

به دلیل بارش برف و کولاک در اردبیل فردا (شنبه 8 دی‌ماه) تمامی مقاطع تحصیلی اعم از ابتدایی، راهنمایی و دبیرستان در نوبت صبح تعطیل است.

بارش برف در 2 آزاد راه و 3 گردنه استان قزوین

جواد حق لطفی، معاون راهداری اداره کل حمل و نقل جاده ای قزوین، به ایرنا گفته، بارش برف در آزادراه های قزوین - کرج و قزوین - زنجان و گردنه های طالقان، آوج و قسطین لار آغاز شد.

به گفته وی در گردنه های طالقان در مسیر ابیک-طالقان، آوج در مسیر قزوین-تاکستان-همدان و قسطین لار در مسیر قزوین-الموت نیز شاهد بارش برف و باران هستیم که راهداران در مسیرها و گردنه های یاد شده مشغول انجام عملیات برف روبی و نمک پاشی هستند همچنین همه مسیرهای ارتباطی این استان باز است. سایر مسیرهای ارتباطی استان قزوین نیز بارانی است.
تلاش برای یافتن 6 کوهنورد در ارتفاعات شاهرود

حمیدرضا قربانی، مسوول تیم امداد کوهستان جمعیت هلال احمر شاهرود، گفته، گروهی از امدادگران برای نجات 6 تن از کوهنوردان گلستانی در ارتفاعات شاهوار استان سمنان اعزام شده اند. این کوهنورد اهل استان گلستان از گروه خود جدا شده و به دلیل آشنا نبودن به مسیر، راه را گم کرده اند.
وی با بیان اینکه موقعیت دقیق این افراد هنوز مشخص نشده، افزود: گروهی متشکل از چهار تن از امدادگران تیم کوهستان هلال احمر شاهرود برای یافتن آنان به محل اعزام شدند.
کوه شاهوار با ارتفاع 3945 متر بلندترین قله در قسمت شرقی رشته‌کوه البرز است، شاهوار در شمال شهرستان شاهرود و در مرز دو استان گلستان و سمنان واقع شده است.
مصدومیت 4نفر درجاده کرج - چالوس بر اثر ریزش کوه

بنابر اعلام سرهنگ رضا گودرزی، رئیس پلیس راه البرز، بر اثر ریزش کوه در جاده کرج - چالوس ، چهار نفر مصدوم و پنج دستگاه خودرو آسیب دیده اند. این حادثه شامگاه جمعه در محدوده پل خواب جاده کرج - چالوس رخ داد.
وی اضافه کرد: مصدومان این حادثه پس از درمان اولیه توسط امدادگران به مراکز درمانی انتقال یافتند همچنین با تلاش راهداران جاده بازگشایی و مسیر پاکسازی شده است.

به گفته وی متعاقب این حادثه، سقوط بهمن درمحدوه پیچ سرهنگ جاده کرج - چالوس نیز سبب انسداد این محور شد که راهداران مسیر را بازگشایی کردند.
گودرزی از رانندگان خواست که با توجه به بارش برف سنگین درجاده کرج -چالوس از مسیرهای جایگزین برای سفر به شهرهای شمالی کشور استفاده کنند.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها