پیام تبریک دبیرکل سازمان ملل در سال جدید میلادی/ درخواست همکاری از مردم جهان در زمینه تغییرات اقلیمی

پیام تبریک دبیرکل سازمان ملل در سال جدید میلادی/ درخواست همکاری از مردم جهان در زمینه تغییرات اقلیمی
شنبه 8 دی 1397 - 21:25

دبیرکل سازمان ملل متحد در پیام تبریک سال جدید میلادی، تغییرات آب و هوایی را همچنان اولویت کاری این سازمان در سال 2019 اعلام کرد و از مردم جهان خواست در این زمینه همکاری کنند.

العالم ـ آمریکا

آنتونیو گوترش روز شنبه با صدور پیام تبریک سال جدید میلادی برای مردم جهان سالی مبارک، صلح آمیز و پر رونق آرزو کرد.
وی افزود: سال گذشته، من یک وضعیت قرمز صادر کردم و خطراتی که اشاره کردم، همچنان باقی است. بیم های زیادی وجود دارند و جهان ما دستخوش یک آزمایش اضطراب آور است.
دبیرکل سازمان ملل متحد با تاکید بر اینکه «تغییر آب و هوا سریعتر از ماست»، ادامه داد: تقسیمات ژئوپلیتیک عمیق تر می شود، درگیری ها را برای حل و فصل مشکل تر می کند و گزارش هایی که نشان می دهد مردم در پی ایمنی و حفاظت از خود هستند.
گوترش اضافه کرد: نابرابری در حال رشد است و مردم جویای چرایی این هستند که چگونه معدودی از افراد ثروت نیمی از بشریت را در اختیار دارند.
وی تصریح کرد: نابردباری در حال افزایش و اعتماد در حال کاهش است اما هنوز امید وجود دارد.
دبیرکل سازمان ملل متحد، مذاکرات یمن را یکی از دلایل امید برشمرد که به گفته وی «فرصتی برای صلح ایجاد کرده است» و افزود: توافق نامه امضا شده در ماه سپتامبر در ریاض بین اتیوپی و اریتره هم تنش های طولانی مدت را کاهش داد و چشم اندازهای بهبودی را در کل منطقه به ارمغان آورده است.
گوترش اضافه کرد: توافق میان طرفین درگیری در سودان جنوبی هم فرصت صلح را ایجاد کرد و پیشرفت های بیشتری را در چهار ماه گذشته به دست آورد که نسبت به چهار سال گذشته افزایش یافته است.
وی با یادآوری اینکه سازمان ملل متحد توانست کشورها را در کاتوویس به منظور تصویب برنامه کاری برای اجرای توافقنامه پاریس در مورد تغییرات آب و هوایی گرد آورد، ادامه داد: اکنون باید همت خود را برای مقابله با این تهدید موجود، افزایش دهیم.
دبیرکل سازمان ملل متحد خاطرنشان کرد: اکنون زمان دستیابی به بهترین و آخرین فرصت در این زمینه است، اکنون زمان متوقف کردن تغییرات اقلیمی بدون کنترل و پیوسته است.
گوترش به مساله مهاجرت در جهان هم اشاره کرد و گفت: در هفته های اخیر، سازمان ملل متحد نیز بر توافق جهانی معاهده درباره مهاجرت و پناهندگان نظارت می کند که به نجات جان انسان ها و غلبه بر اسطوره های مخرب کمک خواهد کرد.
به گزارش ایرنا، وی افزود: در همه جا، مردم در پشت اهداف توسعه پایدار - طرح جهانی ما برای صلح، عدالت و رفاه در یک سیاره سالم بسیج می شوند. وقتی همکاری بین المللی وجود دارد، جهان برنده می شود.
دبیرکل سازمان ملل متحد ادامه داد: در سال 2019، سازمان ملل همچنان مردم جهان را برای ساخت پل ها و ایجاد فضای مناسب برای راه حل ها گردهم می آورد. ما فشار را ادامه می دهیم و هرگز تسلیم نخواهیم شد.
گوترش با بیان اینکه با آغاز سال جدید، با تهدیدها هم مقابله کنیم، گفت: بیایید از کرامت انسانی دفاع کنیم و آینده ای بهتر بسازیم.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها