وزیر اطلاع رسانی یمن در گفتگوی اختصاصی با العالم:

نام 41 نفر از سرکردگان داعش و القاعده در فهرست متجاوزین به یمن بود/ متجاوزین با عقب نشینی از الحدیده بر اساس مخالفت کردند

نام 41 نفر از سرکردگان داعش و القاعده در فهرست متجاوزین به یمن بود/ متجاوزین با عقب نشینی از الحدیده بر اساس مخالفت کردند
يکشنبه 9 دی 1397 - 20:28

وزیر اطلاع رسانی یمن گفت : موانع زیادی بر سر راه اجرای توافق استکهلم در سوئد میان طرف های یمنی وجود دارد و این توافق توسط نیروهای متجاوز نقض می شود.

العالم - يمن

ضیف الله شامی -- وزیر اطلاع رسانی یمن -- در برنامه المشهد الیمنی شبکه العالم گفت: باید در مقابل هر گام مثبت و سازنده ای که ما درخصوص بازنگری در استقرار نیروهایمان در الحدیده بر می‌داریم گام مثبت و سازنده ای از طرف متجاوزان برداشته شود، این درحالی است که نیروهای متجاوز با عقب نشینی از تقاطع مسیرالحدیده بر اساس توافق سوئد مخالفت کردند.

وزیر اطلاع رسانی یمن اظهار داشت: سازمان ملل باید طرف دیگر را به امتیاز دادن ملزم کند.

وی بوجود استحکامات نظامی نیروهای متجاوز نزدیک الحدیده تاکید کرد و گفت:این مساله توافق سوئد را به مخاطره می اندازد، این نقض آشکار توافق با حضور مثبت نیروهای یمنی پاسخ داده شده است.

وزیر اطلاع رسانی یمن گفت: سازمان ملل از عقب نشینی نیروهای یمنی از الحدیده و تحویل آن به گارد ساحلی استقبال کرده و هیچ مجالی برای تردید دراین باره وجود ندارد.

وی تاکید کرد: کمیته بین المللی باید درباره افرادی که در صدد ایجاد اختلال در اجرای توافق سوئد هستند شفاف سازی کند.

ضیف الله شامی درباره دیر رسیدن کاروان های امدادرسانی گفت: این دیر رسیدن به خاطر مخالفت کشورهای ائتلاف متجاوز با عقب نشینی از مسیر حدفاصل صنعا و الحدیده بوده است.

وی خاطرنشان کرد: نام 41 نفر از سرکردگان داعش و القاعده در فهرست طرف دیگر بود.

وزیر اطلاع رسانی یمن افزود: ما نمی توانیم بپذیریم مردم یمن فریب بخورند، و استحکامات دشمن در منطقه المخا برای ایجاد عملیات بوده است.

ضیف الله شامی تاکید کرد: مردم یمن برای مقابله با هرگونه بحران و مقابله آماده هستند.

وی افزود: موانع زیادی بر سر راه بازگشایی فرودگاه صنعا وجود دارد.

ضیف الله شامی از سازمان ملل خواست، نقش واقعی خود را ایفا کند و نیروهای متجاوز با اتهام زنی به ما مبنی برایجاد تغییرات جمعیتی در صدد پیش بردن طرح ها و برنامه های خود هستند.

وی افزود: ما آماده حمایت از مردم یمن در المهره و همه مناطق یمن برای مقابله با حملات خارجی ها هستیم.

پربیننده ترین خبرها