کارزار انتخابات ریاست جمهوری اوکراین آغاز شد

کارزار انتخابات ریاست جمهوری اوکراین آغاز شد
دوشنبه 10 دی 1397 - 12:19

کارزار ششمین دوره انتخابات ریاست جمهوری اوکراین در فروردین ماه 98 از امروز (دوشنبه) در این کشور آغاز شد.

العالم ـ اروپا

مطابق قوانین اوکراین، کارزار انتخاباتی سه ماه پیش از زمان برگزاری رای گیری آغاز می شود و علاقه مندان برای نامزدی در انتخابات ریاست جمهوری اوکراین فرصت دارند از امروز تا 14 بهمن 97 مدارک لازم را برای ثبت نام به کمیسیون مرکزی انتخابات اوکراین تحویل دهند.
کمیسیون مرکزی انتخابات اوکراین پنج روز پس از پایان مهلت برای ثبت نامزدان ریاست جمهوری، (تا روز هشتم ماه فوریه) فهرست نامزدان تایید شده را اعلام خواهد کرد.
کارشناسان معتقدند که رقابت ها برای تصدی کرسی ریاست جمهوری اوکراین بسیار شدید خواهد بود و شمار زیادی نامزد در انتخابات این دوره شرکت کند.
بر اساس نتایج نظرسنجی ها در اوکراین، هنوز اکثر مردم این کشور تصمیم خود را برای اینکه چه کسی را به عنوان رئیس جمهور انتخاب کنند نگرفته اند و حدود 60 اوکراینی ها هنوز در این مورد شک دارند.
چه کسانی بیشترین شانس را برای پیروزی در انتخابات اوکراین دارند
بر اساس نتایج نظرسنجی ها خانم یولیا تیموشنکو رئیس حزب «باتکیوشینا» (خانه پدری) و نخست وزیر پیشین اوکراین در زمان حاضر بیشتر از بقیه نامزدهای احتمالی شانس برای پیروزی در انتخابات ریاست جمهوری اوکراین دارد.
طبق آخرین نظرسنجی‌ها که در ماه دسامبر توسط موسسه بین‌المللی جامعه‌شناسی کی یف انجام شد، 20 درصد از افرادی که تصمیم خود را درباره نامزد مورد نظر خود در انتخابات ریاست جمهوری اوکراین گرفته اند آماده اند تا به خانم تیموشنکو رای دهند.
وی اوایل ماه جاری میلادی به آمریکا رفت و در دیدارهایی که با برخی سیاستمداران آمریکایی داشت تلاش کرد تا حمایت واشنگتن را از خود در انتخابات ریاست جمهوری اوکراین به دست آورد.
در مکان دوم یک هنرمند سینما به نام ولادیمیر زلنسکی قرار دارد که ریاست یک مرکزهنری به نام «کوارتال 95» را برعهده دارد و به تازگی حزبی به نام «اوسلوگا نارودا» (خدمتگزار مردم) بنا نهاده و 18 افراد شرکت کننده در نظرسنجی موسسه بین‌المللی جامعه‌شناسی کی یف گفتند که به وی رای خواهند داد.
پترو پروشنکو رئیس جمهوری اوکراین سومین فردی است که در حال حاضر بیشترین شانس را برای رئیس جمهور شدن دارد.
نظرسنجی انستیتو گلوپ نشان داد که وی 17 درصد محبوبیت دارد در حالی که چهار سال پیش و چند ماه پس از انتخاب شدن، 47 درصد مردم از وی حمایت کردند.
پروشنکو از کمترین محبوبیت در مناطق جنوب و شرق اوکراین که اکثرا جمعیت روس تبار دارند، برخوردار است و حدود 7-11 درصد ساکنان این مناطق از وی حمایت می کنند.
سطح حمایت از پروشنکو در مناطق غرب اوکراین حدود 22 درصد است که چهار سال پیش این شاخص 61 درصد بود.
علت اصلی کاهش سطح محبوبیت پروشنکو، وعده های تحقق نیافته وی ازجمله ادامه مناقشه در مناطق دونباس در شرق اوکراین است.
پروشنکو گفته بود که در طول کمتر از یک ماه جنگ در دونباس را به پایان می رساند و این منطقه را دوباره تحت حاکمیت کییف درخواهد آورد.
علاوه بر آن در دوره حکومت وی، سطح زندگی مردم اوکراین سقوط کرده و شمار افراد فقیر و بیکار به شدت افزایش یافت و بسیاری از مردم این کشور در این شرایط ترجیح می دهند برای کسب معیشت به کشورهای اروپایی و حتی روسیه که از نظر اوکراین متجاوز شناخته می شود، سفر کنند.
به گزارش ایرنا بر اساس اطلاعات نشریه فوربس، پروشنکو با داشتن 1.3 میلیارد دلار در مکان ششم ثروتمندترین اشخاص در اوکراین قرار دارد.
یوری بویکو رهبر حزب «اوپوزیتسونی بلوک» چهارمین شخصیت در اوکراین است که بیشترین شانس را برای کسب عنوان رئیس جمهوری دارد.
او در سال های 2012 تا 2014 معاون نخست وزیر اوکراین بود.
9.6 درصد افراد شرکت کننده در نظرسنجی موسسه بین‌المللی جامعه‌شناسی کییف گفتند که آماده هستند به بویکو رای دهند.
آناتولی گریتسنکو رهبر حزب «موضع مدنی» نیز که در سالهای 2005 تا 2007 وزیر دفاع اوکراین بود بر اساس نتایج نظرسنجی، ممکن است از 7.8 درصد حمایت رای دهندگان را به خود جلب کند.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها