نامه فعالان به رئیس جمهوری برای توقف خصوصی‌سازی‌ها

نامه فعالان به رئیس جمهوری برای توقف خصوصی‌سازی‌ها
دوشنبه 10 دی 1397 - 13:20

جمعی که خود را «فعالان سیاسی، کارگری، هنری و دانشجوی» معرفی کرده اند، در نامه ای به رئیس جمهوری، با انتقاد از از روند خصوصی‌ سازی‌ها، توقف آن را خواستار شده اند.

العالم ـ ایران ـ سیاسی

در این نامه، نسبت به مشکل دار بودن روند خصوصی‌سازی‌ها انتقاد و گفته شده باید روند کنونی اجرای اصل 44 که سبب بروز مشکل اساسی در صنعت شده است، متوقف شود.
در این نامه، اجرای خصوصی‌سازی در برخی صنایع همچون ماشین‌سازی تبریز، هپکو، هفت‌تپه و ... اشاره و اعلام شده که پیامد آن کاهش و یا توقف تولید بوده و اعتراض های کارگری را نیز در این بخش ها به همراه داشته است.
امضاکنندگان این نامه خواسته اند تا تامین شروط لازم و ایجاد شفافیت و فراهم شدن الزامات مشارکت فعال و تاثیرگذار کارگران در برنامه‌ریزی و شیوه اداره صنایع قابل واگذاری، خصوصی‌سازی به شیوه کنونی متوقف شود.
این گروه در نامه خود در حالی از روند واگذاری ها انتقاد کرده اند که چندی پیش رئیس سازمان خصوصی سازی در گفت وگو با ایرنا با تاکید بر اینکه این سازمان با هیچکس عهد اخوت ندارد در خصوص قراردادهای واگذاری خاطرنشان کرد، هر خریداری که تعهداتش را در مقابل سازمان خصوصی انجام ندهد، قراردادش فسخ می شود؛ اینکه عده ای بگویند واگذاری غلط است، را قبول ندارم.
به گفته «میرعلی اشرف پوری حسینی»، برخی همواره به فکر سنگ اندازی در مسیر واگذاری ها هستند در حالی که درهر مزایده ای نماینده نهادهای ناظر، دیوان محاسبات و سازمان بازرسی نیز حضور دارند.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها