بروکینگز: وزیر گارد ملی عربستان کپی برابر اصل از بن سلمان است

بروکینگز: وزیر گارد ملی عربستان کپی برابر اصل از بن سلمان است
دوشنبه 10 دی 1397 - 14:27

یک مرکز مطالعاتی پژوهشی غربی تاکید کرد انتصاب یک فرد بی‌تجربه به عنوان وزیر گارد ملی نشان می‌دهد که حکومت آل سعود به انتصاب افرادی گرایش دارد که به آنها اطیمنان داشته باشد و سرسپردگی و وفاداری آنها تضمین شده باشد.

العالم- عربستان سعودی

مرکز مطالعاتی بروکینگز در گزارشی درباره تغییرات اخیر در کابینه سعودی آورده است تعیین شخص بی‌تجربه‌ای همچون عبدالله بن بندر بن عبدالعزیز به عنوان وزیر گارد ملی سعودی تاکیدی بر این حقیقت است که ریاض به انتصاب کسانی گرایش و تمایل دارد که به آنها اعتماد داشته و وفاداری آنها تضمین شده باشد و باتجربه بودن این افراد اهمیتی ندارد.

این مرکز آمریکایی در گزارش خود افزود عبدالله بن بندر کپی برابر اصل از محمد بن سلمان ولیعهد سعودی است و تغییرات پیاپی طی یک سال در گارد ملی دلیلی بر بی‌ثباتی است و سئوالاتی را درباره قدرت این نهاد برای حمایت از حکومت سعودی در برابر رقبای داخلی و دشمنان خارجی مطرح می‌کند.

این گزارش آورده است سلسله فرمان‌های پادشاهی که اخیرا در خصوص کابینه سعودی و برخی نهادها و موسسات عالی صادر شد، تغییری در واقعیت حاکمیت و قدرت ایجاد نکرده است چرا که بن سلمان همچنین تصمیم‌گیرنده سیاست سعودی است.

پربیننده ترین خبرها