اسرائیل گرگ نیست، ما گوسفندیم!

اسرائیل گرگ نیست، ما گوسفندیم!
يکشنبه 28 آبان 1391 - 15:55

العالم - نخست وزير قطر - که سمت وزير خارجه اين کشور را هم داراست- در نشست وزراي امور خارجه كشورهاي عضو اتحاديه عرب در قاهره، در اظهار نظري قابل تأمل گفت: "اسرائيل گرگ نيست، اما اغلب ما گوسفند هستيم".

به گزارش روز یکشنبه پایگاه خبری شبکه العالم،"حمد بن جاسم آل ثاني" نخست وزير قطر در اجلاس قاهره ضمن اذعان به این که بی کفایتی اعراب در جنایات علیه ملت مظلوم فلسطین نقش دارد، گفت: اسرائيل گرگ نيست، بلكه اكثر ما گوسفند هستيم.

بن جاسم همچنین اعراب را ناتوان در مقابل اسرائیل ارزیابی کرد و گفت:" ما بايد وارد صحنه اقدام و عمل بشويم، من از جنگ يا عمليات نظامي حمايت نمي كنم، زيرا از سطح  توانائي هاي كشورهاي عربي آگاه هستم."

نخست وزير قطر اعتراف کرد: "ما اعراب در محاصره فلسطین نقش داریم".

روز گذشته در چهارمین روز حملات پی در پی رژیم صهیونیستی به غزه، اتحادیه عرب در اجلاس اضطراری خود در قاهره به ارائه وعده هایی بسنده کرد و انجام هیچ اقدام عملی حتی تجهیز مبارزان فلسطینی به سلاح برای دفاع از خود را هم تصویب نکرد.

این در حالی ست که پیش از این سران قطر و عربستان به عنوان اعضای شاخص این اتحادیه، تجهیز تروریست های حاضر در سوریه برای ریختن خون مردم این کشور را "وظیفه شرعی" دانسته بودند.

مواضع به ظاهر ضد اسرائیلی نخست وزیر قطر در اجلاس قاهره در حالی بیان شده است که رسانه های عربی در ماه جاری خبر از سفر نخست وزیر قطر به سرزمین های اشغالی داده بودند؛ و حمد در تل آویو به سران صهیونیستی، طرح ترور بشار اسد رئیس جمهور سوریه در عوض دریافت 2 سال گاز و بنزین مجانی را پیشنهاد داده بود.

حمد بن جاسم پس از نسشت قاهره، گفت: تشکیل جلسات اتحادیه عرب جز "هدر دادن سرمایه و وقت"نتیجه ای ندارد.

حملات به غزه در پنجمین روز خود 65 شهید و بیش از 600 زخمی به همراه داشته است





پربیننده ترین خبرها