با هدف ضربه به چین؛

ترامپ قانون تقویت روابط دفاعی با هند را امضا کرد

ترامپ قانون تقویت روابط دفاعی با هند را امضا کرد
چهارشنبه 12 دی 1397 - 11:35

دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا به منظور مقابله با نفوذ چین و تقویت نقش آمریکا در منطقه اقیانوس هند و آرام، قانون تقویت روابط دفاعی با هند را امضا کرد.

العالم - آمریکا

به نوشته روزنامه تایمز هند، این قانون به ترتیب در 4 و 18 دسامبر 2018 از تصویب سنا و کنگره آمریکا گذشت و در آخرین روز سال گذشته میلادی از سوی 'دونالد ترامپ' امضا شد.

این قانون با استناد به 'ساخت غیرقانونی جزایر مصنوعی در دریای چین جنوبی از سوی چین، نظامی کردن این منطقه و اقدامات زورگویانه اقتصادی'، خواستار تقویت روابط دیپلماتیک، اقتصادی و امنیتی با هند و انجام اقداماتی برای مقابله با نفوذ چین شد.

در این قانون آمده است، افزایش حضور داعش و سایر گروه های تروریستی بین المللی در سراسر جنوب شرق آسیا تهدیدی برای آمریکاست و آمریکا ضمن اذعان به نقش حیاتی مشارکت راهبردی بین واشنگتن و دهلی برای ترویج صلح و امنیت در منطقه اقیانوس هند و آرام، خواستار تقویت روابط دیپلماتیک، اقتصادی و امنیتی بین آمریکا و هند است.

این قانون همچنین با اشاره به گفت وگوهای امنیتی چهارجانبه آمریکا، استرالیا، هند و ژاپن، بر ضرورت حل چالش های امنیتی در منطقه اقیانوس هند و اقیانوس آرام با هدف ترویج نظم مبتنی بر قانون، احترام به حقوق بین الملل و منطقه ای آزاد تاکید کرد.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها