دو سرباز افغان به روی نظامیان خارجی آتش گشودند

دو سرباز افغان به روی نظامیان خارجی آتش گشودند
چهارشنبه 12 دی 1397 - 17:32

فرمانده یگان ارتش افغانستان در غرب این کشور تایید کرد که دو تن از سرباز مرزبانی این نیرو با سلاح ضد تانک به سمت خودرو زرهی نظامیان خارجی ناتو در شهرستان شیندند واقع در استان هرات آتش گشودند.

العالم - آسیا

«نورالله قادری» روز چهارشنبه به رسانه های محلی افغانستان گفت که در این حمله هنگام ورود نیروهای خارجی با ملیت ایتالیایی به مقرر سربازان مرزبانی صورت گرفت که در تبادل آتش یکی از سربازان افغان مهاجم کشته و دیگری زخمی و بازداشت شده اند.

قادری بدون اشاره به علت و انگیزه این حمله اضافه کرد که حمله این دو سرباز با آر پی چی به تانک مشاوران نظامی در شهرستان «شیندند» ، آسیبی به نیروهای خارجی نرسانده است.

همچنین امروز بر اثر حمله به یک پایگاه ارتش در شهرستان «میوند» در استان «قندهار» افغانستان پنج نیروی نظامی دولت کشته و شش تن دیگر زخمی شدند.

منابع خبری افغانستان اعلام کردند که گروه طالبان با حفر تونل تا زیر یک پایگاه در میوند پیش رفته اندو پس از بمب گذاری در تونل محل را ترک کرده اند که پیش از ظهر امروز این بمب منفجر شد که علاوه بر تحمیل تلفات به نیروهای پایگاه به سازه آن نیز خسارت زد.

«ذبیح الله مجاهد» سخنگوی گروه طالبان با پذیرفتن مسئولیت این انفجار گفت که در آن 25 سرباز ارتش کشته و پنج تن دیگر زخمی شده است.

ایرنا

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها