تکذیب خروج افراد مسلح از اطراف منبج

تکذیب خروج افراد مسلح از اطراف منبج
پنج‌شنبه 13 دی 1397 - 18:19

گروه های مسلح وابسته به ترکیه خروج خود از اطراف شهر منبج در شمال سوریه را تکذیب کردند.

العالم - سوریه

سخنگوی تشکیلات شبه نظامیان وابسته به گروه "ارتش آزاد سوریه" اعلام کرد که این نیروها از اطراف شهر منبج عقب نشینی نکرده اند.

این در حالیست که خبرها حاکی از عقب نشینی افراد مسلحِ تحت حمایت آنکارا از اطراف شهر منبج به سوی مرزهای سوریه با ترکیه است.

"یوسف حمود" سخنگوی نظامی این ارتش در پایگاه اینترنتی "شبکه شام" اعلام کرد : ارتش ملی از اطراف منبج عقب نشینی نکرده است و همچنان با همۀ نیروها و تجهیزات خود در مواضع خود مستقر است و کاملاً آماده است.

طبق اعلام "شبکه شام"؛ ارتش ترکیه نیروها و تجهیزات بیشتری را به مناطق مرزی خود با سوریه فرستاده است که این نیروها از منبج در غرب تا حسکه در شرق مستقر شده اند زیرا آنکارا می خواهد مناطق مرزی خود با سوریه را از گروه های تروریستی پاکسازی کند.

"جمال ابو جمعه" رئیس شورای نظامی شهر "الباب" در شمال سوریه نیز در مصاحبه با خبرگزاری کُرد "انها" گفت : ما با ارتش سوریه در منطقه عریمه و اطرافش هماهنگی های لازم را انجام می دهیم تا از این منطقه در شرق شهر الباب دفاع کنیم. ما هر روز درخواست هایی از شهر الباب دریافت می کنیم به این مضمون که مردم این شهر را از اقدامات مجرمانه و مستمر مزدوران ترکیه نجات دهیم.

ابو جمعه افزود : مزدوران ترکیه تلاش می کنند که نیروهای ما را که در شمال غرب منطقه عریمه مستقر هستند ، تحریک به درگیری کنند.

ابو جمعه گفت : نیروی مرزبانی دولت سوریه تعداد بیشتری از نیروهای خود را در منطقه عریمه و اطرافش مستقر کرده است و اگر هر حمله ای آغاز شود ، ما از طریق هماهنگی با شورای نظامی منبج و نیروی مرزبانی وارد عمل می شویم.

ابو جمعه افزود : تعداد زیادی از "مزدوران" در نزدیکی عریمه و مناطق حومه شهر منبج مستقر شده اند. ما اطلاعات کافی و کامل درباره تحولاتی که در عریمه و منبج می افتد، داریم و اطلاعات موجود نشان می دهد که ترکیه برای برهم زدن انسجام اجتماعی و امنیت و آرامش این دو منطقه تلاش می کند.

پربیننده ترین خبرها