نخست وزير اردن كشورهاي عربي را تهديد كرد

نخست وزير اردن كشورهاي عربي را تهديد كرد
دوشنبه 29 آبان 1391 - 13:04

ترس از گسترش ناآرامي ها در اردن و فروپاشي نظام حاكم، نخست وزير اين کشور را به تهديد كشورهاي عربي واداشت و وي كشورش را "دژي امنيتي و مهم" ناميد كه منظومه كشورهاي عرب خليج فارس را از گسترش جريان هاي سلفي و باندهاي قاچاق و توسعه طلبي اسراييل محافظت مي كند.

به گزارش دوشنبه پايگاه اطلاع رساني شبكه خبري العالم، عبدالله النسور نخست وزير اردن با غافلگير كردن رسانه ها بار ديگر به طور علني از اهميت ثبات اردن براي كشورهاي همجوار و به طور مشخص كشورهاي عرب خليج فارس سخن گفت و اردن را به عنوان دژي در برابر توسعه طلبي اسرائيل توصيف كرد.

نخست وزير اردن در گفت وگو با شبكه اسكاي نيوز انگليس گفت: اردن از طريق مرزهاي خود با عربستان و كشورهاي عرب حوزه خليج [فارس]، آنها را از بسياري از پيامدهاي استراتژيك و عمليات نفوذ غيرقانوني محافظت مي كند.

النسور اخيرا نيز در حاشيه ديداري با خبرنگاران گفته بود: اگر اتفاق بدي در اردن به وقوع بپيوندد؛ اين امر كشورهاي عرب خليج [فارس] را وادار خواهد کرد كه نيمي از ثروت خود را براي تدوين يك سامانه موشكي دفاعي هزينه كنند.

وي آن زمان توضيحي درباره گفته هاي خود ارايه نكرده بود، اما در گفتگوي خود با شبكه اسكاي نيوز گفت كه بي ثباتي در اردن هزينه زيادي بر كشورهاي عرب خليج فارس تحمیل خواهد کرد تا براي محافظت از مرزهاي خود در برابر سلفي ها و قاچاقچيان و چالش هاي مرزي و توسعه طلبي اسرائيل اقدام کنند.

النسور اين بار در یک پيام سياسي مستقيم -كه نمي توان آن را لغزش زبان دانست- تاكيد كرد: ثبات در اردن بر كنترل مرزها با كشورهاي عرب خليج فارس بازتاب خواهد داشت.

وي افزود: مواضع اردن و سياست هاي آن در قبال كشورهاي عرب حوزه خليج [فارس] برمبناي اصول اخلاقي و نه اصول مادي است.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها