حمله نيروهاي آل خليفه به مداحان و خطيبان

حمله نيروهاي آل خليفه به مداحان و خطيبان
دوشنبه 29 آبان 1391 - 15:19

منامه (العالم) ـ عضو جمعيت وفاق و نماينده سابق پارلمان بحرين تاكيد كرد كه مقامات رژيم بحرين با آغاز ماه محرم حمله هاي وحشيانه اي را عليه خطيبان، مداحان حسيني و عليه شعائر و مناسك ويژه اين ماه آغاز كرده اند.

"عبدالمجيد السبع" روز دوشنبه در گفت وگو با شبكه خبري العالم اظهار داشت: تدابيري كه رژيم آل خليفه در پيش گرفته است، در چارچوب عمليات سركوبگرانه براي حاكم كردن خفقان و محدود كردن آزادي بيان و انديشه است.

وي افزود: دستگاه هاي رژيم بسياري از مسوولان عزاداري ها، دسته ها، هيات هاي حسيني و نيز خطيبان و مداحان را فراخوانده و آنها را به بهانه قانون شكني و مخالفت با شعائر حسيني! به دادستاني كل تحويل داده است. چرا كه اگر خطيب از فساد اداري و مالي در كشور و از مظلوميت ملت و حقوق آنها سخن برانند، در نظر رژيم قانون شكن و مخالف با اصول و ارزشهاي انقلاب اما حسين (ع)! تلقي مي شود و سپس بازداشت و به دستگاه قضايي تحويل داده مي شوند.
اين نماينده سابق بحريني با اشاره به قانون اساسي بحرين كه بر احترام به اعتقادات، اديان، حفظ حرمت اماكن عبادي و آزادي برپايي مراسم حسيني تاكيد دارد، خاطرنشان كرد: رژيم آل خليفه با وضع قيد و بندهايي در صدد است آزادي ها را همانگونه كه خود مي خواهد تعبير و تفسير كند؛ بدين ترتيب كه شهروند بحريني تا زماني حق آزادي بيان دارد كه ديدگاهش موافق با ديدگاههاي رژيم باشد و سران رژيم را هرچقدر كه ديكتاتور و ظالم باشند، ستايش كند.
وي افزود: شهروند بحريني اگر از استبداد رژيم حاكم سخن براند و خواستار عزت و كرامت و آزادي بحرينيها شود، قانون شكن تلقي مي گردد و به زندان افكنده مي شود مانند ديگر فرزندان و رهبران بحريني كه در زندانهاي رژيم بسر مي برند.
السبع درباره آنچه كه وزارت كشور بحرين در خصوص منع برگزاري تظاهرات ويژه اعلام همبستگي با مردم غزه به آن استناد كرده است، گفت: جمعيتهاي سياسي به وزارت كشور ابلاغيه دادند كه تظاهرات مردمي براي محكوم كردن تجاوزگري رژيم صهيونيستي به غزه و اعلام همبستگي با فلسطينيها از منطقه "باب البحرين" تا دفتر سازمان ملل در منامه برگزار خواهد شد، اما رژيم با برپايي اين تظاهرات مخالفت كرد و آن را مغاير با دستورات اخير وزارت كشور دانست كه به موجب آن برگزاري تجمع ها و تظاهرات مسالمت اميز ممنوع اعلام شده است.
ياد آور مي شود كه وزارت كشور بحرين در حالي با ارايه مجوز راهپيمايي همبستگي با غزه كه قرار بود ديروز (يكشنبه) برگزار شود، مخالفت كرد كه رژيم صهيونيستي در اين روز خونبارترين حملات خود را عليه فلسطينيان غزه به اجرا گذاشت.13:40


دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها