ترامپ از سوریه دست بر نخواهد داشت

ترامپ از سوریه دست بر نخواهد داشت
جمعه 14 دی 1397 - 20:00

خبر:

با گذشت بیش از دو هفته از اعلام عقب نشینی آمریکا از سوریه همچنان غیر نظامیان سوری هدف حملات آمریکایی هستند. طی دو روز گذشته حداقل ۲۲ غیر نظامی در حملات هوایی آمریکا به دیرالزور کشته شدند.

تحلیل:

- در حالیکه به باور بسیاری از کارشناسان ترامپ با هدف سر و سامان دادن به اوضاع داخلی آمریکا و عمل به وعده های انتخاباتیش مبنی برخروج از سوریه خبر عقب نشینی آمریکا از این کشور را بشکلی غافلگیرانه اعلام کرد اما رفتار ترامپ پس از این اعلام و ارزیابی نشان می‌دهد شخص رئیس جمهور یا با هدف نبض سنجی رفتار رقبای منطقه ای و همچنین داخلی خود به این امر مبادرت کرده و یا آنکه مثل بسیاری از رفتارها و گفتارهای گذشته‌اش دستور به عقب نشینی از سوریه را بدون مشورت و هماهنگی در داخل کاخ سفید صورت داده است. در هرسه حالت آنچه مسلم است اینکه ترامپ در شرایط کنونی نسبت عملیاتی کردن خروج از سوریه دچار تردید شده و بهمین خاطر می‌کوشد تا حداقل آن را به تاخیر اندازد

- با اعلام خروج آمریکا از سوریه، حملات بقایای داعش در شمال شرق این کشور در سایه بی پناهی و بی انگیزه‌گی کردها قدری تشدید شد. کردها بیش از داعش درصدد مقابله و جلوگیری از نفوذ ترک‌ها بر آمدند و به‌همین خاطر مجال و بهانه ازسرگیری حملات آمریکا به شمال شرق سوریه فراهم آمد. دور از ذهن نیست تشدید حملات هوایی امریکا به شرق سوریه پیامی باشد مبنی بر استمرار بقای آمریکا در سوریه و یا حداقل به تاخیر انداختن خروج آمریکا از این کشور. با این اقدام ترامپ هم وعده انتخاباتیش را عملیاتی کرده وهم سوریه را ازدست نداده است.

پربیننده ترین خبرها