تأکید مکرون بر ادامه اصلاحات در فرانسه

تأکید مکرون بر ادامه اصلاحات در فرانسه
شنبه 15 دی 1397 - 00:28

رئیس جمهور فرانسه در نخستین جلسه شورای وزیران در سال جدید میلادی، بر ادامه اصلاحات بنیادین در این کشور تاکید کرد.

العالم - اروپا

به گـزارش خبـرگزاری رویتـرز، روز جمعه، امـانوئل مـکرون در اولین نشست شورای وزیران در سال 2019، بر ادامه قطار اصـلاحات در این کشور تاکیـد کرد. وی گفت در مقابل آشوبگران که قصد سرنگون کردن دولت را دارنـد، دولت مصمم است اصلاحـات را در فرانسه ادامه دهد.

در آستانه دور جدید تظاهـرات معترضان به نظـام سرمایه داری، که از ماه نوامـبر آغاز شده و اکنون هشتمین دور آن به شمار می آید، رئیس دولت، اعضـای کابینه اش را گرد هم آورد تا به بررسی اصلاحات پیش رو بپردازد. وی اواخر سـال گذشته میلادی را در حالی به پایان رساند که با رشته تظاهـراتی بی سابقه بر ضد سیاست های اش روبرو بود.

بنیامین گریوو سخنگوی دولت فرانسه، که در نخستین جلسه شورای وزیران سخن می گفت، تـصریح کرد که رئیس جمهـور در خصوص موضوع تحـول در کشور، ضروری می داند که این تغییـرات و تحولات قوی تر و به شکل بنیادی تر صورت بگیرد.

وی خاطـر نشان کرد: با توجه به این که ما راه درستی در پیش گرفته ایم، اما همه چیز می تواند به طور طبیعی اصلاح شود. سخنـگوی دولت فـرانسه افزود: برای بسیاری از هم شهری ها یمان، کارها به طور واقعی در زندگی روز مره شان تغییـر پیدا نکرده است و به اندازه کافی تغییرات محسوس و قابل توجه در زندگی روزانه شان را حس نکرده اند.

وی ادامه داد: بدون شک می بایست در زمینه تغییرات، در روش ها، نحوه اجرا و سبـک خود بنیادی تر عمل کنیم. ما باید در زمینه تمایل تغییرات شهـروندان فرانسـوی، این راه را تا آخر ادامه دهیم؛ چرا که همین خواسته بوده که ما را به قدرت رسانده است.

وی گفت: شاید ما بیش از حد برخی محافظه کاری ها را انجام داده ایم، لازم است این تغییر پیدا کند و ما بسیـار خوشحال هستیم که این کار را با دولت مان و تمام کسانی که صادقانه آرزوی تغییـر و تحول در کشورمان را دارند، به سرانجام برسانیم. با آن که در نظرسنجی ها، اصلاحات مورد نظر دولت با مخالفت روبرو بوده و تظاهرات متعددی را در ماه نوامـبر سال 2018 به دنبال داشته است، امـانوئل مـکرون سال دو هزار و هیجـده میلادی را با یک معمـا به پایان رساند؛ معمـایی که اعلام کرد یک سری تدابیر و اقدامات در زمینه حفظ قدرت خـرید اتخاذ کرده، که رقم آن به بیش از ده میلیارد یورو می رسد.

امـانوئل مـکرون، شهروندان فرانسوی را به پذیرفتن واقعیت فرا خـواند و بر مصصم بودن خود در ادامه قطار اصلاحات تا به نتیجه رساندن آنها تاکید کرد. بنیامین گریوو سخنگـوی دولت فرانسه گفت: ما پاسخ های قابل توجهی به تقاضاهای اولیه و قانونی به جنبش اعتراضی و به طور خاص در زمینه قدرت خریـد داده ایم. وی ادامه داد: ما آماده مذاکره با افراد صـادقی هستیم که به دنبال استفاده ابزاری از سیاست و مشکل سازی نیستند.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها