فعالان مغربی: رابطه با دمشق را از سر بگیرید!

فعالان مغربی: رابطه با دمشق را از سر بگیرید!
شنبه 15 دی 1397 - 03:11

شماری از فعالان سیاسی مغربی با تاکید بر اینکه طرح های دشمنان محور مقاومت ضد سوریه با شکست مواجه شده است، از سرگیری روابط کشورشان با سوریه را خواستار شدند.

العالم - مغرب

تارنمای «هسپرس» مغرب جمعه شب نوشت، برخی کشورهای عربی در حال از سرگیری روابط با سوریه هستند اما مغرب هنوز به صورت رسمی موضع گیری خود را در این خصوص اعلام نکرده است و با این حال شماری از فعالان مغربی بویژه پس از عقب نشینی نیروهای آمریکایی از سوریه، خواستار برقراری روابط با این کشور شده اند.
هسپرس افزود، با تغییر موازنه قوا در سوریه و عقب نشینی ارتش آمریکا از این کشور، بسیاری از کشورهای عربی سعی در از سرگیری روابط با سوریه دارند و برخی کشورها هم که تاکنون اقدام به این کار نکرده اند، به این دلیل است که اوضاع را هنوز مبهم می دانند.
«عبدالرحمن الشکرانی» فعال سیاسی مغربی در این خصوص گفت، بسیاری از کشورهای عربی با عقب نشینی نیروهای آمریکایی از سوریه، خود را ناگزیر به برقراری ارتباط با دولت سوریه می بینند، هدف این بود که سوریه مطیع و فرمانبردار قدرت های خارجی شود اما این طرح با شکست مواجه شد.
الشکرانی که رئیس جمعیت 'رسالیون تقدمیون' است، افزود، بازگشت کشورهای عربی به سوریه حتمی است و زیاد هم طولانی نخواهد شد، آن ها بزودی شروع به کوبیدن درهای دمشق می کنند و در این راه از هم پیشی می گیرند ، مغرب هم باید اشتباهات سیاسی اش را تصحیح کند زیرا مقاومت موفقیت خود را در مقابله با صهیونیست ها ثابت کرده است .
الشکرانی در ادامه گفت، امارات اقدام به بازگشایی سفارت خود در سوریه کرد، مغرب نیز باید دست به چنین اقدامی بزند، بحرین که روزی یکی از سرسخت ترین دشمنان دولت سوریه بود، اقدام به بازگشایی سفارتش در دمشق می کند، مغرب و کشورهای دیگر نیز بزودی به سوریه بازخواهند گشت زیرا طرح های آمریکا با شکست مواجه شده است. برخی می گویند کشورهای عربی برای کاهش نفوذ ایران در منطقه روابط خود را سوریه از سر می گیرند اما حقیقت این است که سوریه اکنون پیروز شده و این سوریه است که برای از سرگیری روابط با کشورها شرط تعیین می کند، کشورهای شکست خورده نمی توانند شرط بگذارند.
از سوی دیگر «محمد محمدی» یکی دیگر از فعالان مغربی نیز گفت، مغرب حتما روابط خود را با سوریه از سر می گیرد اما ممکن است این امر در آینده نزدیک روی ندهد، شاید پس از نشست آینده اتحادیه عرب این کار را انجام دهد.
محمدی افزود، پیروزی سوریه بر تروریسم به نفع بسیاری از کشورهای عربی است زیرا تروریسم ممکن بود آن ها را نیز هدف قرار دهد، طرح هوشمند ایجاد هرج و مرج و آشوب که آمریکا و برخی کشورهای عربی بر آن سرمایه گذاری کرده بودند، با شکست مواجه شده است.
وی در خصوص چگونگی بازگشت مغرب به دمشق نیز گفت، ممکن است در حاشیه نشست سران عرب، وزیر خارجه مغرب با همتای سوری اش دیدار کند و مغرب هم از سوریه لیست تروریست های مغربی را بخواهد و اینگونه باب گفت و گوها و همکاری ها باز شود.
مغرب تابستان سال 2012 میلادی و در پی آغاز بحران در سوریه، از سفیر این کشور در رباط خواست خاک مغرب را ترک کند و پس از آن نیز سوریه در پاسخ به این اقدام سفیر مغرب را اخراج کرد و اینگونه روابط دو کشور قطع شد.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها