ریابکوف: هنوز نمی‌توان درباره تبادل افراد بازداشت‌شده با آمریکا تصمیم گرفت

ریابکوف: هنوز نمی‌توان درباره تبادل افراد بازداشت‌شده با آمریکا تصمیم گرفت
يکشنبه 16 دی 1397 - 09:45

وزارت خارجه روسیه می‌گوید هنوز برای اظهار نظر و یا تصمیم‌گیری درباره تبادل افراد بازداشت‌شده بین این کشور و آمریکا، زود است.

العالم _ اروپا

به گزارش العالم به نقل از رویترز، وزارت خارجه روسیه می‌گوید هنوز برای اظهار نظر و یا تصمیم‌گیری درباره تبادل افراد بازداشت‌شده بین این کشور و آمریکا، زود است. روسیه به‌تازگی یک تفنگدار پیشین آمریکایی را بازداشت کرده و ۱۵ دی‌ماه نیز اعلام کرد آمریکا یک شهروند روس را بازداشت کرده‌ است.

مسکو ۱۵ دی اعلام کرد آمریکا یک شهروند روس به‌نام دمیتری ماکارنکو را در «جزایر ماریانای شمالی» (از مناطق خودگردان ایالات متحده در اقیانوس آرام)، بازداشت کرده و به خاک خود انتقال داده‌است.

رسانه‌های روس به نقل از مقام‌های آن کشور گفته‌اند این بازداشت در ۲۹ دسامبر (بیشتر از یک هفته پیش)، به‌ظن جاسوسی و خرابکاری، انجام شده‌است.

درست یک روز پیش از این بازداشت، سرویس امنیت فدرال روسیه «اف‌اس‌ب»، پل ویلان، تفنگدار پیشین آمریکایی را بازداشت کرده‌ بود. خبر بازداشت آقای ویلان نیز چند روز پس از واقعه به‌طور رسمی اعلام شد.

با این حال، مشخص نیست آمریکا و روسیه در چه زمانی از بازداشت شهروندان خود باخبر شده‌اند.

آمریکا همچنین یک شهروند روس دیگر به‌نام ماریا بوتینا را در بازداشت دارد. بوتینا در دادگاهی در پایتخت آمریکا پذیرفته‌است که به عنوان یک عامل خارجی (روسیه)، علیه آمریکا توطئه کرده‌است. اما کاخ کرملین اتهام‌های وارد شده به او را رد کرده و آن‌ها را «کاملا بی‌پایه» توصیف کرده‌است.

سرگئی ریابکوف معاون وزیر خارجه روسیه در این خصوص به اینترفکس گفت هنوز زود است درباره مبادله افراد نظر داد.

ریابکوف افزود «احتمال مبادله در شرایطی که هنوز اتهام‌ها به‌طور رسمی وارد نشده‌اند وجود ندارد و نمی‌توان فعلا در مورد آن تصمیم گرفت»؛ اما «اتهام‌ها به‌زودی علنی می‌شوند».

پربیننده ترین خبرها