ارسال نیرو و تجهیزات جدید به شمال سوریه/ غافلگیری تروریست‌ها در ریف حماه

ارسال نیرو و تجهیزات جدید به شمال سوریه/ غافلگیری تروریست‌ها در ریف حماه
يکشنبه 16 دی 1397 - 13:59

ارتش سوریه امروز یکشنبه نیرو ها و تجهیزات نظامی جدیدی به جبهه های ریف حماه شمالی و ادلب جنوبی اعزام و ارسال کرد.

العالم - سوریه

نیروهای ارتش سوریه، به شکلی غافلگیرکننده، تجهیزات نظامی جدیدی متشکل از خودروهای زرهی، توپخانه و نفربر به ریف حماه و ریف ادلب ارسال و هم چنین یگان هایی نظامی را از منطقه جنوبی به شمال سوریه اعزام کرد.

منابع سوری درباره احتمال حمله نظامی قریب الوقوع به دو جبهه ریف حماه شمالی و ریف ادلب جنوبی اعلام داشتند ارتش سوریه تحولات اخیر را زیر نظر دارد زیرا گروههای تروریستی مسلح و در راس آن هیات تحریر الشام (جبهه النصره ) بر بیشتر مناطق ریف ادلب و حماه تسلط یافته اند و روند حملات گروههای تروریستی به پایگاههای ارتش سوریه و برخی مناطق و مناطق مسکونی و مناطق تحت تسلط دولت سوریه افزایش یافته که نمی توان درباره آن سکوت کرد.

این منابع درباره وضعیت جبهه ها و آمادگی نیروها اعلام داشتند: نیروهای ارتش سوریه از چندین ماه پیش ، حضور نیروهای خود در جبهه های ریف حماه و ریف ادلب را تشدید کرده و با توجه به هرگونه تحول در این جبهه ها در روزهای آتی، تجهیزات جدیدی ارسال کردند.

جبهه النصره و هم پیمانانش یعنی گروه "حراس الدین " که با القاعده بیعت کرده و "الحزب الترکستانی " ، با هماهنگی به گروه " جنبش اسلامی احرار الشام " وابسته به ارتش ترکیه در معره النعمان حمله کردند.

این شهر تنها پایگاه در طول مسیر حلب –حماه است که النصره بر ان تسلط ندارد و می توان آن را تحول معکوسی برای توافقات سوچی دانست زیرا ترکیه متعهد شده بود جهت مقدمه چینی برای فعالیت های تجاری ،گروه های تروریستی را از آنجا دور کند.

پربیننده ترین خبرها