اعتراف بی سابقه سیسی به همکاری امنیتی با رژیم صهیونیستی

اعتراف بی سابقه سیسی به همکاری امنیتی با رژیم صهیونیستی
دوشنبه 17 دی 1397 - 11:27

عبد الفتاح سیسی، رئیس جمهور مصر در اظهاراتی نادر به همکاری امنیتی گسترده و محکم بین ارتش مصر و ارتش رژیم صهیونیستی در شبه جزیره سینا اعتراف کرد.

العالم - مصر

سیسی در پاسخ به سئوالی درباره اینکه آیا همکاری امنیتی عمیق و محکمی بین ارتش مصر و رژیم صهیونیستی وجود دارد گفت: آری درست است.

سیسی در گفتگو با برنامه "60 دقیقه" شبکه خبری سی بی اس آمریکا گفت: نیروی هوایی مصر گاهی مجبور به همکاری با طرف اسرائیلی است و همین عامل آن را مجبور می کند با اسرائیلی ها در تماس و هماهنگی گسترده باشد.

در پاسخ به این سئوال که چرا نتوانسته است تروریست های مسلح در سینا را سرکوب کند به مشکلات موجود پیش پای آمریکا در افغانستان در مقابله با گروه طالبان اشاره کرد.

سیسی در پاسخ به این سئوال گفت که چرا آمریکا پس از 17 سال و با وجود هزینه کردن یک تریلیون دلار، تاکنون نتوانسته است تروریسم در افغانستان را نابود کند.

سیسی در این گفتگو وجود زندانیان سیاسی در این کشور را رد کرد. این در حالی ست که یکی از گروه های مدافع حقوق بشر می گوید حدود 60 هزار فعال سیاسی در زندان های مصر اسیر هستند.

سیسی در مارس 2018 برای بار دوم در انتخابات مصر و در حالی که هیچ رقیب جدی نداشت، پیروز شد.

در زمان حکومت سیسی، مصر همکاری امنیتی گسترده و عمیقی را با رژیم صهیونیستی در سینا آغاز کرده است این در حالی است که این شبه جزیره به موجب معاهده صلح 1979 بین دو طرف به سرپرستی آمریکا، منطقه عاری از سلاح تعیین شده است.

پربیننده ترین خبرها