دیدارهای گریفیث با مقامات یمنی در صنعا و پیام هایش برای ریاض+ویدیو

دوشنبه 17 دی 1397 - 15:20

مارتین گریفیث، نماینده سازمان ملل در یمن با سید عبد الملک الحوثی، رهبر جنبش انصار الله یمن دیدار کرد. رهبر جنبش انصار الله در این دیدار به کارشکنی ائتلاف متجاوز در اجرای توافقنامه سوئد اشاره کرده و بر ضرورت سرعت بخشیدن به اجرای آن تأکید کرد.

العالم - یمن

دیدارهای فشرده نماینده سازمان ملل در یمن با مسئولین یمنی در صنعا به منظور بحث درباره مشکلات و پیچیده گی های پرونده الحدیده و توافقنامه سوئد و فراهم آوردن مقدمات رایزنی های پیش رو در اواخر ماه جاری، همچنان ادامه دارد.

"عبد الملک الحجری"، عضو شورای مذاکرات یمنی به شبکه العالم گفت: در این دیدار بر تکمیل مباحث مطرح شده در مذاکرات سوئد و نیز بررسی مکانیسم هایی برای ملزم کردن طرف مقابل به پایبندی به توافق الحدیده و بررسی وجوه مختلف مذاکرات آینده که قرار است اواخر ماه جاری برگزار شود، تمرکز شده است.

گریفیث با سران شورای عالی سیاسی یمن و محمد علی الحوثی، رئیس کمیته عالی انقلابی و هشام شرف، وزیر خارجه یمن دیدار کرده است. مقامات یمنی در این دیدارها خواستار اعمال فشار محافل بین المللی برای اجرای توافقنامه استکهلم شده اند. گریفیث همچنین در دیدار مفصلی با اعضای شورای ملی مذاکرات یمنی به بررسی چندین موضوع پرداختند از جمله شانه خالی کردن ائتلاف متجاوز از توافق های مربوط به جابجایی امنیتی در الحدیده.

سلیم المغلس، عضو شورای ملی مذاکرات یمنی گفت: در این دیدارها پرونده الحدیده و کارشکنی های طرف مقابل بر سر راه اجرای این توافقنامه مورد بررسی قرار دادیم و نماینده سازمان ملل هم تأکید کرد که باید تلاش کنیم این توافقنامه بی کم و کاست اجرا شود.

یکی دیگر از موضوعات مورد بحث و گفتگو با گریفیث مکانیسم اجرای توافقنامهف مبادله اسرا و تکمیل پرونده هایی است که در مذاکرات سوئد ناتمام ماندند؛ از جمله موضوع اقتصاد و بازگشایی فرودگاه صنعا و آتش بس در تعز. این موضوعات به مرحله بعدی مذاکرات سپرده شدند.

گریفیث در سفر به ریاض و دیدار با کابینه منصور هادی تمام این موضوع ها و پرونده ها را مطرح خواهد کرد. این در حالی است که صنعا پایبندی خود را به توافقنامه سوئد اعلام و تصریح کرده است که هر گونه شکست، تأثیر منفی بر روند راه حل سیاسی باقی می گذارد.

پربیننده ترین خبرها