ورود آژانس پناهندگان سازمان ملل به پرونده دختر سعودی در تایلند

ورود آژانس پناهندگان سازمان ملل به پرونده دختر سعودی در تایلند
سه شنبه 18 دی 1397 - 09:36

کمیساریای عالی سازمان ملل در امور پناهندگان روز سه‌شنبه اعلام کرد پرونده دختر 18 ساله سعودی را که در بانکوک تایلند به سر می‌برد و نگران استرداد به عربستان سعودی است بررسی می‌کند.

العالم- آسیا

به گزارش العالم به نقل از رویترز قانون‌گذاران و فعالان حقوق مدنی در انگلیس و استرالیا از دولت‌هایشان خواسته اند به رهف محمد القنون -- که سرانجام در آخرین ساعات روز دوشنبه و پس از 48 ساعت سرگردانی در فرودگاه مجوز ورود به تایلند را دریافت کرد -- پناهندگی اعطا کنند.
وی هم‌اکنون در هتلی در بانکوک تایلند اقامت دارد و پیش از اینکه بتواند به یک کشور ثالث پناهنده شود، کمیساریای عالی سازمان ملل در امور پناهندگان باید به پرونده‌اش رسیدگی کند.
نماینده کمیساریای عالی سازمان ملل در تایلند در بیانیه‌ای اعلام کرد مأموران این آژانس در حال انجام مصاحبه از این دختر سعودی هستند.
این پرونده بار دیگر توجه جهانیان را به نقض آشکار حقوق زنان در عربستان سعودی جلب کرده است. عربستان سعودی به دلیل ابهامات پرونده جمال خاشقچی -- روزنامه‌نگار منتقد سعودی که در کنسولگری عربستان در استانبول به قتل رسید -- و ادامه جنگ یمن تحت فشار است.
این در حالی است که سفارت عربستان در بانکوک گزارش‌ها درباره تقاضای دولت این کشور از استرالیا برای مسترد کردن رهف محمد القنون را تکذیب کرده است.

پربیننده ترین خبرها