سفیر ایران در لاهه: کشورهای اروپایی باید تروریست ها را اخراج کنند

سفیر ایران در لاهه: کشورهای اروپایی باید تروریست ها را اخراج کنند
جمعه 21 دی 1397 - 22:40

جهانگیری با اشاره به حادثه اخیر گفت: از دولت هلند و همه کشورهای اروپایی که پناهگاه این عناصر ضدبشری شده اند خواسته ایم آنها را از خاکشان اخراج کنند و به فعالیت تروریستی شان پایان دهند.

العالم - ایران / سیاسی

علی رضا جهانگیری سفیر ایران در لاهه هلند در مصاحبه اختصاصی با خبرگزاری صداوسیما درخصوص تعرض اخیر عناصر یک گروهک تروریستی به ساختمان قدیم سفارت ایران در لاهه هلند افزود: این عده جمعیت شان زیاد نیست اما به علت پشتیبانی و تحریک هایی که از آنها می شود برخی مواقع با برپایی تجمع به اقدامات خرابکارانه علیه جمهوری اسلامی ایران دست می زنند.

وی افزود: به علت ماهیت تروریستی این گروهک ها از دولت هلند و همه کشورهای اروپایی که پناهگاه این عناصر ضدبشری شده اند خواسته ایم آنها را از خاکشان اخراج کنند و به فعالیت تروریستی شان پایان دهند.

سفیر ایران در لاهه گفت: در حادثه تعرض اخیر به ساختمان مجاور نمایندگی ایران که ساختمان قدیم سفارت است از طریق وزارت امور خارجه هلند قویا در حال پیگیری موضوع هستیم و امیدواریم دولت هلند عاملان این تعرض را مجازات کند تا درس عبرتی برای دیگران شود تا دست به چنین اقدمات خرابکارانه نزنند.

جهانگیری افزود: امیدواریم آنچه در قوانین و مقررات بین المللی هست به عنوان مزایا و مصونیت های اماکن دیپلماتیک و دیپلمات ها از سوی دولت هلند اجرا شود و مهاجمان فوری مجازات شوند.

خبرگزاری صدا و سیما

پربیننده ترین خبرها