رکوردشکنی تعطیلی دولت در تاریخ آمریکا

رکوردشکنی تعطیلی دولت در تاریخ آمریکا
شنبه 22 دی 1397 - 10:03

با گذشت زمان و آغاز روز شنبه در آمریکا (که در ساعت 8 و 30 دقیقه به وقت تهران رخ داد)، تعطیلی دولت آمریکا رکورد جدیدی بر جا گذاشت و به طولانی‌ترین تعطیلی دولت در تاریخ این کشور تبدیل شد.

العالم - آمریکا

به گزارش شبکه خبری العالم به نقل از آسوشیتدپرس این در حالی است که دونالد ترامپ و جمهوری‌خواهان که هر روز فشار بیشتری را بر دوش خود احساس می‌کنند هنوز نتوانسته اند برای خروج از این بحران راهی بیابند.

تعطیلی فعالیت بخش‌هایی از دولت آمریکا وارد بیست و دومین روز شده است. این بدان معناست که حدود 800 هزار کارمند دولت نتوانستند روز جمعه حقوق خود را دریافت کنند. روز گذشته بسیاری از آن‌ها تصاویر چک‌های خالی و بدون رقم خود را در شبکه‌های اجتماعی منتشر کردند.

بنا بر نظرسنجی‌ها، بیشتر مردم آمریکا دونالد ترامپ را مقصر تعطیلی دولت می‌دانند؛ چرا که او بر ساخت دیواری در مرز مکزیک اصرار دارد که به باور بسیاری از آمریکایی‌ها غیر ضروری و پرهزینه است.

ترامپ می‌تواند با اعلام حالت فوق‌العاده به این وضع پایان دهد و بدون دریافت مجوز کنگره برای ساخت دیوار وارد عمل شود. اما او ترجیح می‌دهد در شرایط کنونی و برای جلوگیری از تشدید انتقادات، با کنگره همکاری کند.

دموکرات‌ها که از ابتدای سال جاری میلادی اکثریت مجلس نمایندگان آمریکا را در اختیار دارند با اختصاص 5 میلیارد دلار برای ساخت دیوار در مرز مکزیک مخالف هستند.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها