نایب رئیس امارات:صدام پیشنهادم درباره کناره‌گیری از قدرت را رد کرد

نایب رئیس امارات:صدام پیشنهادم درباره کناره‌گیری از قدرت را رد کرد
يکشنبه 23 دی 1397 - 23:08

نایب رئیس امارات متحده عربی در کتاب جدیدش تحت عنوان «داستان من؛ ۵۰ قصه از ۵۰ سال» از روابط سری‌اش با صدام در روزهای قبل از آغاز جنگ آمریکا علیه عراق و همچنین دیدارش با بشار اسد و معمر القذافی پرده برداشت.

العالم - عراق

«محمد بن راشد» نایب رئیس امارات متحده عربی و حاکم دبی در کتاب جدیدش تحت عنوان «داستان من؛ ۵۰ قصه از ۵۰ سال» درباره ارتباطات مخفیانه‌اش با صدام در روزهای قبل از آغاز جنگ آمریکا علیه عراق در سال ۲۰۰۳ افشاگری کرد.

بن راشد فاش کرد که به دیکتاتور مخلوع عراق پیشنهاد کناره‌گیری از قدرت و انتقال وی به دبی را داده بود، اما صدام این پیشنهاد را رد کرده و گفت: «برای من نجات عراق مهم است و نه شخص خودم.»

حاکم دبی در کتاب جدیدش همچنین از دیدار خود با بشار اسد جوان در سال ۱۹۹۹ که در آن زمان هنوز به سمت ریاست جمهوری سوریه نایل نیامده بود، پرده برداشت و نوشت: در سال ۱۹۹۹ با اسد جوان که آن زمان هنوز رئیس‌جمهور سوریه نشده بود، دیدار کرده بودم.

وی افزود: همواره امیدوارم و یقین دارم، مردم سوریه‌ که بنای ۴۰ تمدن را در کارنامه خود دارند، تمدن جدیدی را بنا کنند.

نایب رئیس امارات در کتاب مزبور به سفر تاریخی‌اش به لیبی به درخواست معمر القذافی با هدف تاسیس شهری در لیبی مانند دبی اشاره کرد و نوشت: معمر القذافی تغییر نمی‌خواست، بلکه فقط آرزوی تغییر می‌کرد. تغییر نیازی به گفتمان ندارد، به محیطی حقیقی نیاز دارد و فقط مردم می‌توانند به سمت تغییر بهتر حرکت کنند. اقشار مختلف لیبی را علما، تجار، محققان، پزشکان و مهندسان تشکیل می‌دهند و فقط آنها هستند که به محیطی برای ایجاد امکانات و تجهیزاتشان نیاز دارند.

فارس

پربیننده ترین خبرها