چاووش اوغلو: هراسی از تهدیدهای ترامپ نداریم

چاووش اوغلو: هراسی از تهدیدهای ترامپ نداریم
دوشنبه 24 دی 1397 - 15:00

مولود چاووش اوغلو وزیر خارجه ترکیه در واکنش به سخنان ترامپ رییس جمهور آمریکا مبنی بر اینکه در صورت حمله ترکیه به کردها، اقتصاد ترکیه را نابود می کند، گفت: ما ترسی از تهدیدها نداریم و با تهدیدهای اقتصادی راه به جایی نخواهید برد.

العالم - ترکیه

وی بعد از دیدار با جان اسلبورن وزیرخارجه لوگزامبورک در آنکارا در مصاحبه مطبوعاتی مشترک با اعلام این مطلب گفت: شرکای راهبردی از طریق شبکه های اجتماعی سخنانشان را به یکدیگر منتقل نمی کنند.

وی در مورد پیشنهاد برای تشکیل منطقه امن تا 30 کیلومتری مرز ترکیه گفت: این مساله پیشنهاد آمریکا نیست، این پیشنهاد را پیشتر مقامات ترکیه در تمامی دیدارهایشان با مسئولان اروپایی مطرح کرده بودند، ولی دولت اوباما آن را واقع بینانه ارزیابی نکرد، ما مخالف این مساله نیستیم، آنها بعد از اثبات عزم ترکیه این پیشنهاد را ارایه کردند.

چاووش اوغلو با اشاره به اینکه در مورد ترامپ دو بار در تماس تلفنی با رییس جمهور ترکیه خواست آمریکا برای عقب کشیدن نیروهایش از سوریه را اعلام کرد گفت: دو روز قبل در دیدار با پمپئو نیز این مساله مطرح شد. در دیدار جان بولتون از ترکیه این مساله مطرح شد، ترامب در مورد عقب کشیدن نیروهای آمریکا از سوریه تحت فشار جدی قرار دارد و واحدهای امنیتی آمریکا در این زمینه ترامپ را تحت فشار قرار داده اند.

وزیرخارجه ترکیه با تاکید بر اینکه یک سازمان تروریستی قصد تجزیه سوریه را دارد، گفت: این سازمان تروریستی در هدف ما قرار دارد، سازمان وای پی جی ؛ اس دی جی ، هدف ما است. هدف ما کردها نیستند، بیشترین حمایت را تاکنون ترکیه از کردها به عمل آورده است.

چاووش اوغلو گفت: ما از تهدیدها و مشکلات هراسی نداریم و برای برطرف کردن آنها آنچه که لازم باشد را انجام خواهیم داد. اگر در یک سو مشکلات اقتصادی و در یک سو مساله ترور باشد ملت ترکیه گرسنه می ماند ولی در مقابل دیگران سر خم نمی کند و ما این را در جنگ رهایی بخش نشان داده ایم. از دید ترکیه اظهارات ترامپ و سخنانی که ایراد کرده است صحیح نیست.

وزیرخارجه ترکیه با اشاره به اینکه تماس های ترکیه و آمریکا در هر سطح ادامه دارد گفت: مکالمات تلفنی در سطح روسای جمهور، وزیران خارجه و نیز دیدارها در سطوح میانی ادامه دارد و خواهد داشت.

پربیننده ترین خبرها