طرح جدید برخی کشورهای آمریکای جنوبی علیه ونزوئلا

طرح جدید برخی کشورهای آمریکای جنوبی علیه ونزوئلا
سه شنبه 25 دی 1397 - 14:39

رئیس جمهوری کلمبیا روز گذشته اعلام کرد که کشورهای منطقه آمریکای جنوبی در حال ایجاد یک گروه دیپلماتیک به جای سازمان "اوناسور" هستند که از جمله اهداف آن مقابله با دولت ونزوئلا است.

العالم ـ آمریکا

به گزارش خبرگزاری رویترز، "ایوان دوکه" رئیس جمهوری کلمبیا افزود: کشورهای آمریکای جنوبی در حال ایجاد گروهی جایگزین بلوک منطقه "اوناسور" هستند. وی گفت به دلیل اینکه این گروه تحت نفوذ ونزوئلا بوده، این کشورها به دنبال تشکیل سازمانی جدید هستند.
یکی از اهداف اتحادیه کشورهای آمریکای جنوبی (اوناسور) که 10 سال پیش توسط هوگو چاوز، رئیس جمهوری فقید ونزوئلا، پایه گذاری شد، مقابله با نفوذ واشنگتن در منطقه بود. این بلوک منطقه ای همزمان با تاثیرات چشمگیر رهبران چپ گرا در سیاست های آمریکای لاتین تشکیل شد اما در این برهه زمانی انتقادها از "نیکلاس مادورو" جانشین چاوز و همچنین گرایش ها به سوی راست گراها در منطقه باعث شده تا منطقه دستخوش تغییرات جدیدی شود.
گزارش شده است که قرار است سازمانی با عنوان "پروسور" جایگزین اوناسور شود.
ایوان دوکه در مصاحبه ای عنوان کرد: ما در مسیر پایان فعالیت اوناسور و تشکیل سازمان 'پروسور' قرار داریم تا کشورهای امریکای جنوبی چارچوبی برای هماهنگی سیاست های کلی این منطقه و همچنین دفاع از دمکراسی و موسسات مستقل داشته باشند.
وی افزود: این بسیار مهم است که بلوک منطقه اوناسور که یک حامی ونزوئلای کنونی است، تعطیل شود.
این اظهارات رئیس جمهوری کلمبیا در حالی مطرح شده که دولت ونزوئلا هنوز در این رابطه موضع گیری نکرده است.
در این بُرهه زمانی به نظر می رسد که برخی رهبران راست گرای آمریکای لاتین به دنبال اعمال فشار به دولت ونزوئلا با حمایت آمریکا هستند.
علاوه بر کلمبیا، رئیس جمهوری برزیل نیز بر تشدید فشارها علیه کاراکاس تاکید کرده است.
به گزارش ایرنا، چالش های جدی اقتصادی و اجتماعی در ونزوئلا همچنان چشم انداز آینده این کشور را در ابهام فرو برده است.
تورم نزدیک به چند صد هزار درصدی شرایط زندگی را برای مردم این کشور سخت کرده و براساس اعلام صندوق بین المللی پول، تورم ونزوئلا در سال 2019 میلادی به شدت افزایش خواهد یافت.
دولت ترامپ در حالی تحریم هایی اقتصادی و مالی را علیه مقامات کاراکاس اعمال کرده اما مادورو معتقد است کشورش در یک جنگ اقتصادی تحت هدایت واشنگتن قرار دارد و ونزوئلا باید در برابر این جنگ مقاومت کند.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها