یک خبر چند خط تحلیل؛

«پیام» ایران ؛ هراسی برای اسرائیل و آمریکا

«پیام» ایران ؛ هراسی برای اسرائیل و آمریکا
سه شنبه 25 دی 1397 - 20:52

العالم - ایران

خبر:

  • ایران، بامداد امروز ماهواره «پیام» را به فضا پرتاب کرد و بدین شکل ، یازدهمین کشوری شد که این فناوری را در سطح جهان داراست.

تحلیل:

  • ایرانی ها با انتخاب نام «پیام» برای این ماهواره، به دنبال آن هستند که این پیام جمهوری اسلامی را به قدرت های استکباری جهانی و درصدر آن آمریکا برسانند که تحریم های آمریکا، ناتوان تر از آن است که توانایی های علمی و نظامی ایران را که از زمین فراتر رفته و به فضا رسیده است، محدود کند.
  • پیام ایران با موفقیت به خارج فرستاده شد و مانند صاعقه بر گوش اشغالگران اسرائیلی فرود آمد که نتوانستند نگرانی خود را از پرتاب این ماهواره به فضا اعلام کنند، به گونه ای که بنیامین نتانیاهو نخست وزیر این رژیم، گفت که پرتاب این ماهواره ایرانی، گام اول در مسیر تجربه های موشکی قاره پیما است.
  • نتانیاهو، تهران را به بهره برداری از موضوع ماهواره برای سرپوش گذاشتن بر نیت واقعی خود در زمینه توسعه موشک های بالستیک فراقاره ای متهم کرد، اما دولت آمریکا قبل از پرتاب ماهواره پیام، پیش دستی کرد و مدعی شد که این اقدام ایران به منزله نقض قانون بین المللی است.
  • این موشک ایرانی به فاصله 500 کیلومتری از مدار زمین پرتاب شد و مرحله اول و دوم را با موفقیت طی کرد، اما در مرحله سوم نتواسنت که در مدار زمین قرار گیرد، اما پرتاب ماهواره، نام ایران را در رده یازده کشوری قرار داد که به طراحی و ساخت ماهواره و ماهواره برهای ساخت داخل و بدون نیاز به کمک خارجی اقدام می کنند.
  • با این موفقیت جدید، ایران، به مرحله تکمیل مراحل ساخت ماهواره که از سال 2009 آنرا شروع کرده است، نزدیک شده است، به ویژه اینکه ایرانی ها توانستند که به طور کامل بر این صنعت به ویژه صنعت ماهواره برها در داخل تسلط داشته باشند.
  • درحالی که پرتاب ماهواره ایرانی، بازتاب های متفاوتی در جهان داشته است، تهران برای پرتاب ماهواره جدیدی به فضا در آینده با نام «دوستی» آماده می شود تا بدین ترتیب، پیام صلح دیگری به کشورهای همسایه بدهد تا برای دومین بار متوالی پس از تحریم های ظالمانه دولت دونالد ترامپ پس از خروج از توافق هسته ای، به فضا ماهواره بفرستد.

پربیننده ترین خبرها