دکتر جبلی در گفتگو با العالم:

آمریکا برای ساکت کردن صدای محور مقاومت، "مرضیه هاشمی" را بازداشت کرد

چهارشنبه 26 دی 1397 - 15:15

معاون برون مرزی صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران، گفت: مقامات آمریکایی، مرضیه هاشمی گوینده شبکه پرس تی وی را بدون هیچ اتهامی بازداشت کرده اند.

العالم - ایران

دکتر پیمان جبلی در گفت و گوی اختصاصی با شبکه العالم گفت که صبح امروز از شنیدن خبر بازداشت و انتقال مرضیه هاشمی خبرنگار پرس تی وی به زندان واشنگتن دی سی غافلگیر شدم.

وی تاکید کرد: آمریکا با مشکل تراشی به اشکال مختلف از انتشار صدای رسانه های ایران جلوگیری می کند.

رئیس شبکه پرس تی وی افزود: فشارهای آمریکا از طریق تحریم ها علیه ایران، نشان دهنده پیشرفت ملموس محور مقاومت است و این پیام و گواهی جهانی بر پیروزی محور مقاومت بر محور آمریکاست.

وی افزود: دلیلی برای بازداشت هاشمی وجود ندارد، جز اینکه ایشان یک زن آمریکایی مسلمان است و از سال 2003 در شبکه پرس تی وی فعالیت کرده است.

دکتر جبلی، رفتارهای مقامات آمریکایی با مرضیه هاشمی در برداشتن حجاب وی را تقبیح کرد و این اقدام را به منزله نقض حرمت مقدسات اسلامی و ارزش های اسلامی برشمرد.

وی گفت: آمریکایی ها در زندان، مرضیه هاشمی را از خوردن غذاهای حلال منع کردند و از وی خواسته اند که گوشت خوک بخورد، اما وی از خوردن گوشت خوک اجتناب کرد و گفته است که گوشت خوک در دین اسلام حرام است و همچنین وی را از پوشیدن لباس های ضخیم در زمان بازداشت با وجود سردی هوا منع کرده اند.

وی تصریح کرد صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران، آماده کمک به خانواده مرضیه هاشمی است و حاضر است که برای آزادی وی تلاش و اقدام کند.

پربیننده ترین خبرها