پیکر زنده یاد حسین محب اهری دربهشت زهرا آرام گرفت

پیکر زنده یاد حسین محب اهری دربهشت زهرا آرام گرفت
پنج‌شنبه 27 دی 1397 - 16:29

پیکر زنده یاد «حسین محب اهری» صبح پنجشنبه (27 دی) با حضور هنرمندان عرصه بازیگری و بزرگان اصحاب رسانه در تالار وحدت برگزار و سپس رهسپار بهشت زهرا شد و در خانه ابدی آرام گرفت.

العالم ـ ایران ـ فرهنگی

مراسم تشییع پیکر «حسین محب اهری» صبح امروز با حضور حمید شاه آبادی معاونت صدا، نگار جواهریان، فاطمه معتمد آریا، فرحناز منافی ظاهر، آتیلا پسیانی، رضا کیانیان، هدایت هاشمی، اصغر همت، ایرج راد، فخرالدین صدیق شریف، اکبر زنجانپور، اسماعیل محرابی، مجید شهریاری، علی دهکردی، رضا ناجی، مهدی میامی، شهره سلطانی، مریم کاظمی، آناهیتا همتی، مسعود دلخواه، محمد رضا ورزی،مهوش وقاری در تالار وحدت برگزار شد.
همچنین در این مراسم از جمله اصحاب رسانه که برای بدرقه یار دیرین خبرگزاری جمهوری اسلامی به مقابل تالار وحدت آمده بودند، می توان از «فریدون وردی نژاد» مدیر عامل اسبق ایرنا و مهدی شفیعی معاون مدیرعامل خبرگزاری جمهوری اسلامی اشاره کرد.
زنده یاد محب اهری اواسط آذرماه امسال پس از طی دوره اول درمان و با بهبودی نسبی به صحنه تئاتر برگشته بود اما به دلیل ضعف جسمانی و شدت یافتن بیماری اواخر آذرماه دوباره در بیمارستان بستری شد.
محب اهری متولد مهرماه 1330 در تهران و فارغ‌التحصیل رشته ادبیات فارسی از مدرسهٔ عالی ادبیات و زبان‌های خارجی بود و از سال 1350 به عکاسی تجربی و بازی در تئاتر پرداخت؛ در سال 1354 یک دوره آموزش بازیگری را در کارگاه نمایش زیر نظر آربی اوانسیان گذراند و با ایفای نقش کوچکی در فیلم «رابطه» به کارگردانی پوران درخشنده وارد سینما شد.
زنده یاد اهری، طی این سال‌ها در فیلم‌های زیادی به ایفای نقش پرداخته که از آن جمله می‌توان به «محموله»، «سفر جادویی»، «دو فیلم با یک بلیت»، «همسر»، «من زمین را دوست دارم»، «روز فرشته»، «روز واقعه»، «کاکادو»، «وقتی همه خوابیم»، «خوابم می‌آد»، «فرزند چهارم»، «ساکن طبقه وسط»، «قشنگ و فرنگ»، «سه بیگانه» اشاره کرد.
او همچنین در دهه 60 خبرنگار حوزه سینما و تئاتر خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) بود.
محب اهری بعد از سال‌ها مبارزه با بیماری سرطان، بامداد 26 دی‌ماه در 67 سالگی چشم از جهان فرو بست. پیکر این هنرمند فقید، ساعت 9 روز پنجشنبه( 27 دی‌ ماه 1397) از مقابل تالار وحدت به سمت خانه ابدی در قطعه هنرمندان بهشت زهرا تشییع شد.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها