در گزارش سازمان دیده بان حقوق بشر عنوان شد:

عربستان بیش از هر حکومت دیگری حقوق بشر را نقض کرده است

جمعه 28 دی 1397 - 15:16

سازمان دیده بان حقوق بشر گفت حکومت عربستان بیش از هر کشور دیگری حقوق بشر را نقض کرده و مرتکب جنایاتی در حد جنایات جنگی در یمن شده است. این سازمان در گزارش سالانه خود تصریح کرد که امارات دست به حمله های نغیر قانونی زده و با زندانیان در یمن نیز بدرفتاری می کند.

العالم - عربستان سعودی

سازمان دیده بان حقوق بشر با اشاره به جنایات پی در پی عربستان، امارات و بحرین، در گزارش سالانه خود ریاض را به چندین مورد نقض قوانین بینالملل در یمن متهم کرد. این سازمان همچنین بیش از 90 مورد حمله هوایی را ثبت کرده که برخی از آنها شامل حمله به منازل، بازار، بیمارستان و مدارس و مسجد، جنایت جنگی محسوب می شوند.

کنت روت، مدیر اجرایی سازمان دیده بان حقوق بشر گفت: یمن در بدترین فاجعه انسانی به سر می برد و ائتلاف حمله به یمن به فرماندهی عربستان اقدام به گلوله باران شهروندان و محاصره آنها می کنند. و میلیون ها نفر در آستانه خطر گرسنگی هستند. سران سعودی مسئول این جنایات احتمالی جنگی در یمن هستند، جنایاتی که به کشتار و مجروح شدن صدها نفر از جمله ده ها کودک انجامیده است.

در این گزارش آمده است عربستان بیش از کشور و نظام دیگری حقوق بشر را نقض کرده است. در این گزارش همچنین به بازداشت زنان فعال عربستانی اشاره و بازجویان سعودی را به شکنجه دست کم سه تن از زنان زندانی و تشدید سرکوب مخالفان متهم کرده است.

مدیر اجرایی این سازمان از اینکه قتل خاشقچی باعث غفلت از جنایات عربستان شده ابراز تأسف کرد.

این گزارش امارات را نیز به حمله های غیر قانونی به یمن و بدرفتاری با زندانیان در داخل و خارج متهم کرده است. همچنین از ادامه محاکمه مخالفان صلح جو در بحرین از جمله مدافعان برجسته حقوق بشر و رهبران مخالفان به بهانه دفاع از امنیت ملی نیز انتقاد کرد.

پربیننده ترین خبرها