سئول و واشنگتن وضعیت کره شمالی را بررسی کردند

سئول و واشنگتن وضعیت کره شمالی را بررسی کردند
دوشنبه 1 بهمن 1397 - 11:22

وزرای خارجه کره جنوبی و آمریکا امروز (دوشنبه) در تماسی تلفنی آخرین وضعیت شبه جزیره کره و همچنین موضوعات مطرح شده در سفر مشاور رهبر کره شمالی به آمریکا را بررسی کردند.

العالم - آسیا

به گزارش یونهاپ کره جنوبی، 'کانگ کیوانگ وا' و 'مایک پمپئو' وزرای خارجه کره جنوبی و آمریکا، همچنین در این تماس در مورد نتایج آخرین مذاکرات سطح بالا بین پیونگ یانگ و واشنگتن بحث و گفت و گو کردند.

'کیم یونگ چول' نماینده ارشد کره شمالی و مشاور رهبر این کشور، هفته گذشته در واشنگتن با دونالد ترامپ رئیس جمهوری و مایک پمپئو وزیر خارجه این کشور ملاقات کرد.

به دنبال این سفر، ایالات متحده اعلام کرد دومین اجلاس سران ترامپ و رهبر کره شمالی، در اواخر ماه فوریه برگزار می شود اما تاریخ دقیق و مشخص این نشست در جلسات کاری دو طرف در سوئد مشخص می شود.

ویتنام برای میزبانی این نشست اعلام آمادگی کرده است ظاهرا ترامپ علاقه مند به دیدار با کیم در شهر 'دا نانگ' است اما کیم، 'هانوی' پایتخت این کشور را ترجیح می دهد.

'کانگ' و 'پمپئو' در این تماس، سفر مقام رسمی کره شمالی به ایالات متحده را 'موفق' ارزیابی کردند و موافقت نمودند دو طرف برای برگزاری نشست دوم پیونگ یانگ - واشنگتن همکاری کنند تا این امر منجر به اجرای توافقنامه قبلی دو کشور در سنگاپور شود.

آنها همچنین در مورد نحوه پرداخت و محاسبه هزینه نیروهای آمریکایی در کره جنوبی با یکدیگر بحث و گفت و گو کردند و قرار شد به طور مشترک برای رسیدن به یک نتیجه مناسب، تلاش کنند.

توافق نامه 10 ساله استقرار نیروهای آمریکایی در کره جنوبی سال گذشته به پایان رسید.

دولت ترامپ خواستار افزایش بودجه سالانه کره جنوبی به 960 میلیارد وون (850 میلیون دلار) برای نگهداری 28 هزار و 500 نیروی آمریکایی در کره است.

یکی از پایگاه های مهم نظامی آمریکا در کره جنوبی قرار دارد اردوگاه قدیمی نظامی آمریکا در ناحیه «یونگ سان» در پایتخت کره جنوبی نزدیک به 40 مایل از مرز نظامی دو کره فاصله داشت و در تیررس کره شمالی بود به همین دلیل آمریکا این پایگاه را تغییر داد و یک پایگاه جدید به نام هامفری با 11 میلیارد دلار هزینه در منطقه 'پیونگ تاک' واقع در 40 کیلومتری جنوب پایتخت کره جنوبی ساخت.

این اردوگاه نظامی یکی از بزرگترین مراکز و ادارات مرکزی نظامی این کشور بیرون از آمریکا است که حدود 28 هزار نیروی نظامی آمریکایی و صدها تانک و وسایل نقلیه زرهی در 83 پایگاه آن مستقر هستند.

ایرنا

پربیننده ترین خبرها