بنیامین نتانیاهو در دام خودش افتاد

دوشنبه 1 بهمن 1397 - 18:07

منابع مطبوعاتی از تلاش غیرمستقیم رژیم صهیونیستی برای فعال نمودن قرارداد تبادل اسرا قبل از انتخابات آتی در اسراییل خبر دادند که حماس آن را نیرنگ تبلیغاتی تل آویو برای کسب تایید مردمی قبل از انتخابات دانست.  

العالمفلسطین اشغالی

پس از گذشت 5 سال از ربوده شدن «هدار گولدن» و «شائول ارون» سربازان صهیونیست در حمله سال 2014 توسط مقاومت فلسطین، هنوز سرنوشت پرونده اسرا مشخص نیست اما انتخابات آوریل 2019 سخن درباره این تبادل را دوباره در رسانه ها مطرح نموده است.

«عدنان ابوعامر» کارشناس امور رژیم صهیونیستی به خبرنگار شبکه خبری العالم گفت که هر تصمیم سرنوشت ساز درباره تبادل اسرا تاثیری منفی بر سرنوشت نتانیاهو دارد چرا که اسراییل در زمان حاضر قادر به امضای قرارداد تبادل اسرا آنهم در این مرحله انتخاباتی سرنوشت ساز نیست.

از دو سال قبل سخنانی درباره میانجیگری‌های عربی و بین المللی مانند آلمان، فرانسه، نروژ و مصر بیان شده اما واقعیت آن است که مقاومت هیچ اطلاعات رایگانی درباره این سربازان نمی دهد که مرده اند یا زنده اند.

محمود الزهار از رهبران حماس به خبرنگار العالم گفت که از مدتها قبل دشمن تلاش می کند موضع جنبش درباره تبادل جدید اسرا را بداند اما موضع ما اصولی است، اول اینکه مانند دفعه قبل نباشد که اسرای فلسطینی آزاد شوند و پس از مدتی دوباره بازداشت شوند و دوم اینکه بر اساس خواسته ها و شروط حماس تبادل صورت بگیرد.

لذا نتانیاهو و تیمش در وضع خوبی نیستند به ویژه در سایه قانون تصویب شده توسط کنست درباره آزاد نشدن اسرای فلسطینی که به قتل صهیونیست‌ها متهم هستند که در این صورت برای آزادنمودن اسرای فلسطینی باید ابتدا قوانین رژیمش را نقض نماید و پس از آن امتیازهای مختلفی برای تحقق قرارداد تبادل اسرا بپردازد.

خبرنگار شبکه خبری العالم در نوار غزه گزارش داد که نتانیاهو کوشید از طریق پرونده اسرا وارد مسابقه انتخابات شود اما مقاومت به وی فهماند که از شروطش عدول نمی کند لذا نتانیاهو در چاهی افتاده که خودش حفر کرده است.

پربیننده ترین خبرها