انتفاضه اسرای عوفر شعله می کشد

انتفاضه اسرای عوفر شعله می کشد
سه شنبه 2 بهمن 1397 - 16:26

کمیته اسرای نیروهای ملی و اسلامی فلسطین در غزه درباره آغاز انتفاضه دیگری از زندان های رژیم صهیونیستی هشدار داد.

العالم - فلسطین اشغالی

کمیته اسرای نیروهای ملی و اسلامی فلسطین در غزه اعلام کرد که این انتفاضه نتیجه سیاست ها و جنایات اداره زندان های رژیم صهیونیستی در حق اسرای فلسطینی در زندان عوفر و بقیه زندان هاست. این در حالی است که اسرای زندان عوفر امروز سه شنبه اعلام کرده اند که به دلیل تکرار حمله به این زندان، امروز دست به اعتصاب غذا می زنند.

دیگر استان ها هم خواستار حضور گسترده در تجمعی به منظور اعلام همبستگی با اسرای "عوفر" و اعتراض به حمله نظامیان اسرائیلی به این زندان شدند؛ این تجمع در 11 ظهر امروز در مقابل دفتر صلیب سرخ بین الملل در البیره برگزار می شود. تحصن دیگری نیز در ساعت 12 ظهر در میدان المناره در مرکز رام الله برگزار می شود.

یکی از نمایندگان پارلمان فلسطین به رژیم صهیونیستی درباره سرکوب زندانیان و اعلام جنگ علیه آنها هشدار داده و گفت که اگر این رژیم بخواهد علیه اسرا اعلام جنگ کند ما هم به او اعلام جنگ می کنیم.

وی گفت این تجمع در واقع پیامی است برای رژیم اشغالگر.

وی به نتنیاهو هشدار داد که مبادا از زندانیان به عنوان ابزاری برای رأی جمع کردن در انتخابات این رژیم استفاده کند.

کمیته اسرا با صدور بیانیه ای، رژیم صهیونیستی را مسئول جان اسرایی دانست که مورد حمله وحشیانه نظامیان این رژیم قرار گرفته اند.

این کمیته خاطرنشان کرد که از روز یکشنبه گذشته نظامیان ویژه رژیم به بخش 17 زندان عوفر حمله کردند. آنها سپس روز دوشنبه نیز به بخش 15 و دیگر بخش های این زندان حمله کردند.

این کمیته گفت: بیش از 120 نفر در این حمله هدف گلوله های کائوچویی قرار گرفته و حدود 20 نفر اسیر نیز در بیمارستان های این رژیم از عدم رسیدگی رنج می برند.

این کمیته از سازمان ملل و کمیساریای عالی حقوق بشر و کمیته بین المللی صلیب سرخ و اتحادیه اروپا و جامعه بین الملل خواست مسئولیت تاریخی، انسانی و اخلاقی خود را در مقابل کشتار فلسطینی ها و الزام این رژیم به احترام به حقوق بشر بپذیرند.

جهاد اسلامی

شورای عالی اسرای جنبش جهاد اسلامی نیز در همه زندان های رژیم صهیونیستی اعلام آماده باش کرد.

این جنبش با صدور بیانیه ای اعلام کرد که تجاوز رژیم اشغالگر به زندان عوفر بدون پاسخ نمی ماند.

این جنبش تصریح کرد که اجازه نمی دهد زندان های این رژیم عرصه ای تبلیغات انتخاباتی این رژیم شود.

هشدار حماس

موسی دودین، عضو دفتر سیاسی جنبش حماس نیز اعلام کرد: اسرای ما همواره بر زندانبان های خود پیروز شده اند و ملت نیز از آنها و آرمان هایش همواره دفاع کرده است و در کنار آنها می ایستند و از آرمانهای آنها حمایت می کنند.

وی افزود: رژیم اشغالگر به سیاست های مجرمانه خود در حق اسرای ما ادامه می دهد و ساده ترین حقوق انسانی آنها را زیر پا می گذارد و آنها را از حداقل امکانات زندگی محروم کرده است.

وی رژیم اشغالگر را مسئول عواقب این جنایت دانست.

پربیننده ترین خبرها