در آستانه سالروز انقلاب ۲۵ ژانویه مصر؛

فراخوان مصری‌ها با شعار «انقلابتان را پس بگیرید»

فراخوان مصری‌ها با شعار «انقلابتان را پس بگیرید»
پنج‌شنبه 4 بهمن 1397 - 19:34

همزمان با فرارسیدن سالروز ۲۵ ژانویه، فعالان در شبکه های اجتماعی با راه اندازی هشتگ هایی بر لزوم آمدن به خیابانها و بازپس گیری انقلاب ۲۵ ژانویه از نظامیان تاکید کردند.

العالم - مصر

العربی الجدید -- یک روز مانده به هشتمین سالگرد انقلاب 25 ژانویه مصر، بحث و گفتگو درباره آن بر شبکه های اجتماعی سایه افکنده است. چندین هشتگ از جمله "انقلابتان را پس بگیرید"، "آزادی در میدان" و "منتظر چه هستید" نیز در توییتر به راه افتاده است.

احمد یکی از کاربران شبکه های اجتماعی نوشت: انقلابتان را پس بگیرید، قبل از آنکه همه ما به زیر خط فقر برسیم.

سناء السید دیگر کاربر ساکن استان اسکندریه نوشت: من می خواهم روز 25 ژانویه به خیابان بیایم. نمی خواهم تنها بیایم. با پدربزرگم می آیم و زمان و محل را با او هماهنگ می کنم. ما بدون شعار دادن یا پلاکارد داشتن و بدون جانبداری از هرگونه جریانی گردهم می آییم. شعار دادن بس است. حرف زدن جواب نمی دهد، بگذاریم خودمان با صداقت کامل شروع کنیم.

صفحه "جوانان علیه کودتا" در توییتر نیز نوشت: زمان آن رسیده است که همه مخالفان کودتای نظامی، فساد، سرکوب، استبداد، سرقت و چپاول و ... در صف واحدی برای استراداد مصر ربوده شده قرار گیرند و آن را به آغوش ملت بازگردانند.

صحفه "فرزند انقلاب" نیز نوشت: شوق جوانان مصری که در انقلاب ژانویه شرکت کرده و بذر انقلاب را درخود پرورش دادند، آنها را سوق می دهد که با قدرت خواهان بازگشت به میدان التحریر در مرکز قاهره شوند. این میدان که یاد و خاطره انقلاب و انقلابیون را زنده می کند، شاهد همبستگی بی سابقه همه اقشار ملت مصر است.

«اسماء مختار» نیز در هشتگ آزادی در میدان نوشت: همه ملت در قبال ظلم و گرانی ساکت است. منتظر اولین صدا است تا همه به وی بپیوندند. چرا درخصوص حق خود سکوت کنیم. باید در همه میدانها انقلاب کنیم.

«هلالی» دیگر کاربری است که در هشتگ منتظر چه هستید، خطاب به مصری ها نوشت: علیه ظلم، فساد، بازداشت، ناپدیدن شدن افراد، قتل، فروش کشور و سلطه نظامیان به خیابان بیایید.

«جوری عمر» شهروند دیگر مصری نیز در هشتگ یاد شده نوشت: مصر مُلک نظامیان نیست که آن را به هرکس که بیشتر بدهد، بفروشند. بپا خیزید تا باقی مصر را نجات دهیم.

پربیننده ترین خبرها