کارمندان آمریکا در صف غذای مجانی

جمعه 5 بهمن 1397 - 18:15

با گذشت بیش از یک ماه از تعطیلی دولت فدرال، تامین هزینه های زندگی روزمره به چالشی سخت تبدیل شده است.

العالم - آمریکا

به نقل از شبکه خبري الجزيره ؛ حدود هشتصد هزار نفر از کارمندان ادارات دولتی آمریکا این ماه نیز به سبب تعطیلی دولت فدرال حقوق دریافت نخواهند کرد.

بسیاری از آنها اکنون برای سیر کردن شکم خود و اعضای خانواده خود به موسسات خیریه و کمک رسانی رجوع می کنند.

هایدی جو کاسترو، خبرنگار الجزیره انگلیسی در واشنگتن در گزارشی گفت با گذشت بیش از یک ماه از تعطیلی دولت فدرال، تامین هزینه های زندگی روزمره به چالشی سخت تبدیل شده است. میتسویی هال، کارمند اداره آزادی مشروط زندانیان است. او جزو 800 هزار کارمند دولتی است که اکنون حقوق دریافت نمی کنند.

او به الجزیره انگلیسی گفت :"من بچه های کوچک دارم و نمی توانم جلو آنها خودم را از کار افتاده نشان دهم. پس مجبورم لبخند بزنم و به تلاش ادامه دهم."

در واشنگتن درست در فاصله چند بلوک از ساختمان کنگره آمریکا که طرح های دو طرف برای بازگشایی دولت فدرال روز پنجشنبه به شکست انجامید و هیچ کدام از آنها رای نیاورد، کارکنان ادارات دولتی برای دریافت غذا و سیر کردن شکم اعضای خانواده خود در صف ایستاده اند. موسسه خیریه ای که اینجا را اداره می کند می گوید فقط در یک روز 11 هزار پرس غذا میان مردم توزیع کرده است.

در داخل این مرکز کارکنان ادارات دولتی که در مرخصی بدون حقوق به سر می برند یا موقتا بیکار شده اند، خواربار و پوشک مجانی نیز دریافت می کنند.

چاک شومر، رهبر جناح دموکرات در مجلس سنای آمریکا گفت :"آنها را نباید گروگان گرفت. نباید گفته شود ما حقوق شما را پرداخت نخواهیم کرد، مگر اینکه خواسته ما در مورد دیوار مرزی محقق شود."

در سرتاسر آمریکا، تعطیلی دولت فدرال بر دامنه گسترده تری از زندگی عمومی نیز تاثیر گذاشته است. دولت الان حقوق کارکنان حراست امنیتی فرودگاهها، ماموران گارد پرواز کارکنان کنترل ترافیک هوایی را پرداخت نمی کند. این موجب شده است اتحادیه های صنفی کارکنان هوانوردی هشدار دهند که " ما در این صنعت حتی نمی توانیم میزان ریسکی را که اکنون با آن مواجه ایم محاسبه کنیم یا نقطه ای را پیش بینی کنیم که در آن کل این صنعت از هم خواهد پاشید. این بی سابقه است. "

دادگاههای فدرال آمریکا چرخ های عدالت را کند کرده اند. اف بی آی نمی تواند برای حفظ عملیات ضدتروریستی پول منابع را بپردازد. آمریکایی های کم درآمد در غیاب دریافت یارانه اجاره بها از دولت ممکن است مجبور به تخلیه واحدهای استیجاری خود شوند. و دانش آموزان خانواده های فقیر آمریکایی که در مدارس تغذیه رایگان دریافت می کنند، ممکن است به زودی گرسنه بمانند.

در همین حال، ویلبر راس، وزیر بازرگانی میلیونر دولت آمریکا ، می گوید کارکنان دولتی که حقوق دریافت نکرده اند باید با گرفتن وام مشکلات مالی خود را حل و فصل کنند.

وی گفت :"این درست است که مردم ممکن است مجبور شوند کمی سود بپردازند اما اینکه به سبب صفر بودن مبلغ دریافتی در فیش حقوقی کارکنان دولتی، موسسات مالی به آنها وام ندهند فکر خوبی نیست. هیچ دلیلی وجود ندارد که برخی موسسات مالی نخواهند وام بدهند."

میتسویی هال، کارمند اداره آزادی مشروط زندانیان، در واکنش به چنین ایده ای با خنده گفت :"این یعنی رفتن به زیر بار بدهی بیشتر. من فکر می کنم خیلی از حرف هایی که آنها می زنند از روی بی احساسی است."

نظرسنجی های اخیر نشان می دهد از هر 10 آمریکایی، شش نفر معتقدند در تعطیلی دولت فدرال دونالد ترامپ مقصر است. ترامپ که در کاخ سفید در حلقه امنیتی ماموران پلیس مخفی بدون حقوق به سر می برد، شاهد کاهش میزان محبوبیت خود است.

پربیننده ترین خبرها