فعالان شبکه های مجازی سودان توسط اینترپل تعقیب می‌شوند

فعالان شبکه های مجازی سودان توسط اینترپل تعقیب می‌شوند
جمعه 5 بهمن 1397 - 19:05

همزمان با تاکید مخالفان بر ادامه تظاهرات، دولت خارطوم اعلام کرد: افرادی که در داخل یا خارج از کشور از طریق فضای مجازی به بی ثباتی سودان دامن بزنند، تحت پیگرد پلیس سودان و اینترپل قرار می‌گیرند.

العالم - آفریقا

تظاهرات مردم سودان در اعتراض به وضعیت بدمعیشتی خود همچنان ادامه دارد. آنان دولت خارطوم را ناتوان در حل مشکلات خود می دانند و خواستار برکناری آن هستند. عمرالبشیر رئیس جمهور سودان نیز برای مهار کردن این تظاهرات از شیوه های سرکوبگرانه و تلاش برای دریافت کمک های مالی و اقتصادی استفاده می کند.

اتحادیه صنفی مهندسان که شامل پزشکان، مهندسان و مدرسان سودانی است، همراه با برخی از احزاب و گروه های مخالف دولت خارطوم امروز بیانیه مشترکی صادر کردند و از مردم این کشور خواستند، پس از برگزاری نماز جمعه علیه دولت عمرالبشیر تظاهرات کنند.

در این بیانیه که در صفحه رسمی فیسبوک اتحادیه منهدسان سودان منتشر شده آمده است: باید تظاهرات و اعتصابات فورا به صورت عمومی سراسر کشور را در بربگیرد و تظاهرات شبانه نیز از فردا در محله ها و شهرهای مختلف سودان برگزار شود. همچنین یکشبنه آینده تجمعی در برابر دفتر نمایندگی سازمان ملل در خارطوم برپا می شود و این تجمعات تا پایان هفته ادامه خواهد داشت.

در همین حال روزنامه " سودان تریبون " به نقل از وزیر ارتباطات و تبلیغات سودان نوشت: افرادی که در داخل یا خارج کشور از طریق فضای مجازی و شبکه های اجتماعی به بی ثباتی سودان دامن زنند و اخبار دروغین از تظاهرات منتشر کنند، تحت پیگرد، پلیس سودان و پلیس بین الملل " اینترپل " قرار می گیرند.

" مامون حسن ابراهیم " که در جمع مدیران رادیو ها و شبکه تلویزیون ماهواره ای سودان سخن می گفت، تاکید کرد: اقدامات قانونی و هماهنگی های لازم در این زمنیه انجام شده است و هر فعالیت خبری که به امنیت و منافع ملی کشور آسیب بزند، فتنه افروزی و اشوبگری محسوب خواهد شد و مسلما این موضوع قابل پذیریش نیست.

وی با بیان اینکه دولت قانون جرایم مطبوعاتی و رسانه ای را به طور کامل اجراء خواهد کرد، اظهار داشت: ما فعالیت کاربران شبکه های اجمتاعی چه در داخل کشور یا خارج سودان را به دقت تحت نظر داریم و با افرادی که برخلاف قوانین و مقررات اقدام کنند، به شدت برخورد خواهیم کرد.

پربیننده ترین خبرها