تداوم نقض آتش بس در الحدیده توسط ائتلاف سعودی

تداوم نقض آتش بس در الحدیده توسط  ائتلاف سعودی
جمعه 5 بهمن 1397 - 22:34

سخنگوی نیروهای مسلح یمن گفت که متجاوزین و مزدوران آنان به موضعشان در زمینه عدم وفاداری به مفاد توافق سوئد و تلاش برای عدول از آن اصرار دارند.

العالم – یمن

سرتیپ یحیی سریع در یک کنفرانس مطبوعاتی افزود که برغم تعهد ارتش و کمیته های مردمی یمن به آتش بس در الحدیده، متجاوزین و مزدورانشان در 48 ساعت گذشته 158 بار آتش بس را در الحدیده نقض کردند که شامل شلیک 101 گلوله توپ و 15 موشک و 31 اقدام به نقض با تیراندازی با سلاح متوسط و سنگین به طرف خانه ها و مزارع مردم و مواضع نیروهای یمن در الزعفران، محل الشيخ، الكوعی، الشجن، الاتحاد، القمه والواحه بوده است.

وی ادامه داد که هواپیماهای شناسایی و جاسوسی رژیم آل سعود در الحدیده و اطراق آن اقدام به گشت‌زنی نمودند و توپخانه مزدوران یک آسیاب را در ساحل الحدیده هدف قراردادند.

سریع خاطر نشان نمود که جنگنده های آل سعود 25 حمله به صعده ، 31 حمله هوایی به حجه و یک حمله به نهم انجام دادند، ارتش و کمیته های مردمی یمن تلاش مزدوران آل سعود جهت حمله به رازح را خنثی نموده و چهار حمله به مواضع مزدوران دار تعز، الجوف و خب و الشعف انجام داده و نیروی پهبادی یمن به تجمع نیروهای سعودی در عسیر حمله کرد.

سخنگوی نیروهای مسلح یمن گفت که ارتش و کمیته های مردمی یمن به مواضع آل سعود و مزدورانشان در جبل النار، التباب و تبه الخزان حمله کردند که دهها مزدور کشته و زخمی شده و شماری از تجهیزات دشمن منهدم شد.

سریع افزود که ارتش و کمیته های مردمی یمن یک حمله به مواضع مزدوران آل سعود در دوراهی الوازعیه در تعز، 5 حمله به مواضع آنان در صحرای الاجاشر در البقع و الجحملیه در تعز، رازح و البقع در صعده و الخلفین در الجوف انجام دادند.

وی گفت که ارتش و کمیته های مردمی دهها مزدور آل سعود را کشته یا زخمی نمودند که شامل هدف قرار دادن دو مزدور با تک تیراندازی در الجحملیه در تعز، یک مزدور در رازح، سه مزدور در السدیس در نجران و 3 مزدور در الطلعه در البقع بوده است.

پربیننده ترین خبرها