ارتش پروژه دیوار 6کیلومتری آتش را اجرا کرد

ارتش پروژه دیوار 6کیلومتری آتش را اجرا کرد
شنبه 6 بهمن 1397 - 14:44

معاون مهندسی نیروی زمینی ارتش، از اجرای موفق پروژه 6 کیلومتری دیوار آتش برای نخستین بار در سطح نیروهای مسلح خبر داد.

العالم ـ ایران ـ سیاسی

به گزارش روابط عمومی ارتش، امیر سرتیپ دوم «میسر ارجمندی»، در خصوص ماموریت معاونت مهندسی در رزمایش بزرگ اقتدار 97 نزاجا گفت: از آن جایی که معاونت مهندسی باید بستر لازم برای برگزاری رزمایش را تمهید می کرد، یگان‌های ما 10 روز پیش از استقرار دیگر نیروها در منطقه رزمایش حاضر شده و فعالیت خود را آغاز کردند.
وی ادامه داد: گروه 455 مهندسی نیروی زمینی ارتش ضمن پشتیبانی از یگان های عمل کننده در این رزمایش ماموریت آماده کردن مواضع و ایجاد زمین مسلح را انجام دادند.
امیر سرتیپ دوم ارجمندی افزود: همچنین برای نخستین بار در سطح نیروهای مسلح پروژه 6 کیلومتری دیوار آتش را در این رزمایش با موفقیت انجام دادیم به طوری‌که هیچ یک از ادوات زرهی و نفربر دشمن قادر به عبور از این دیوار آتش و حفره ایجاد شده بر روی زمین نخواهند بود.
وی با بیان اینکه حضور در این رزمایش تجربه خوبی برای ما در حوزه انفجارها و مسدودسازی راه‌های نفوذ یکان های عمل کننده در پی داشت، افزود: تمامی انفجارهای تحقق یافته در این رزمایش به صورت کنترل از راه دور انجام می شود.
انهدام ادوات دشمن با تانک های بهینه شده ایرانی
در مرحله دوم و روز پایانی رزمایش بزرگ اقتدار ۹۷ نیروی زمینی ارتش همچنین فرمانده تیپ 292 زرهی دزفول در خصوص ماموریت این تیپ در رزمایش بزرگ اقتدار 97 گفت: در دومین روز رزمایش بزرگ اقتدار 97 نزاجا، ادوات دشمن با گلوله های مستقیم تانک های تی 72 و چیفتن بهینه سازی شده منهدم شدند.
امیر سرتیپ دوم بابک جلالی ارتش اظهار داشت: نیروهای ما در قالب یک یگان پیاده مکانیزه در یک تک هماهنگ شده با اجرای آتش مستقیم و پیشروی به سمت دشمن توانستند اهداف پیش رو را به تصرف درآورده و ادوات دشمن را با گلوله های مستقیم تانک های تی 72 و چیفتن بهینه سازی شده بومی مورد اصابت قرار دهند.
وی افزود: یگان زرهی و پیاده مکانیزه در مرحله بعد با استفاده از سرعت خود به عنوان نیروی فشار مستقیم عملیات تعاقب را انجام داده و با پشتیبانی نیروهای تیپ 25 و تیپ 55 هوابرد و بالگردهای تهاجمی هوانیروز توانستند به اهداف مورد نظر دست یابند.
امیر سرتیپ دوم جلالی گفت: یکان های زرهی با قدرت ، تحرک، جابجایی سریع و آتش سنگین خود تواستند نمایش بزرگی از اقتدار و توان رزمی خود در این رزمایش اجرا کنند.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها