انتقاد حماس از رییس تشکیلات خودگردان فلسطین/ محمود عباس، فلسطین را به بیراهه می برد

انتقاد حماس از رییس تشکیلات خودگردان فلسطین/ محمود عباس، فلسطین را به بیراهه می برد
يکشنبه 7 بهمن 1397 - 08:50

عضو دفتر سیاسی جنبش حماس شنبه شب گفت: اقدامات محمود عباس رئیس تشکیلات خود گردان فلسطین برای تغییر دولت وفاق ملی یا تشکیل دولت جدید نقض قانون اساسی فلسطین است و ما را به بیراهه می برد.

العالم ـ فلسطین اشغالی

محمود الزهار در گفت و گو با پایگاه خبری خلیج اونلاین گفت: اگرعباس بخواهد دولت وفاق ملی را تغییر دهد این امر به معنی اعلام رسمی شکست اوست.
این مقام حماس تصریح کرد: عباس با این اقدامات شکاف داخلی میان گروه های فلسطینی را تشدید می کند. وی با این کار مسئول تمامی بحران ها و اختلافات احتمالی است که در داخل فلسطین به وقوع خواهد پیوست.
الزهار گفت، در دولت جدیدی که عباس روی کار خواهد آورد، اکثریت وزیران از جنبش فتح یا وابسته به آنها خواهند بود که این کار ضربه بیشتری به آرمان ملت فلسطین خواهد زد.
وی افزود، عباس با این سیاست، فلسطینی ها را به ناکجا آباد می برد.
یک مسئول فلسطینی که خواست نامش فاش نشود، پیشتر در تاریخ 25 دسامبر گذشته (4 دی ماه) به خلیج اونلاین گفت: یکی از اقدامات غیر منتظره عباس در سال 2019، ایجاد تغییر ریشه ای و گسترده دولت وفاق ملی، خواهد بود به طوری که این تغییرات شامل «رامی الحمدلله» نخست وزیر نیز می شود.
به گفته وی، علاوه بر تغییر الحمدلله، 6 وزارتخانه مهم دولت وفاق ملی نیز دستکم تغییر خواهد یافت.
رسانه های محلی فلسطینی روز شنبه اعلام کردند که پس از برکناری دولت الحمدلله توسط عباس، «صائب عریقات» عضو کمیته مرکزی جنبش فتح نامزد تشکیل دولت جدید فلسطین خواهد شد، موضوعی که جنبش فتح به صورت رسمی آن را تاکنون تایید نکرده است.
به گزارش ایرنا، یک مسئول فلسطینی دیگر به خلیج اونلاین گفت: تا این لحظه عباس هیچ فردی را مسئول تشکیل دولت نکرده و رایزنی ها همچنان ادامه دارد.
شکاف سیاسی فلسطین از سال 2007 میان جنبش فتح و حماس، آغاز شد. پس از آن در سال 2011 دو گروه توافقنامه صلح امضا کردند که براساس آن دولت وفاق ملی فلسطین تشکیل شد.
از مهم ترین ماموریت این دولت، برگزاری انتخابات در سراسر فلسطین بود، که تاکنون این مساله جنبه عملی به خود نگرفته است.

پربیننده ترین خبرها