پاکستان به فعالان اقتصادی ایران ویزای فرودگاهی می دهد

پاکستان به فعالان اقتصادی ایران ویزای فرودگاهی می دهد
يکشنبه 7 بهمن 1397 - 13:48

آژانس تحقیقات فدرال پاکستان (FIA) و از نهادهای وابسته به وزارت کشور، در اطلاعیه ای در خصوص ارائه ویزای فرودگاهی به فعالان اقتصادی 68 کشور جهان، نام ایران را نیز در این لیست قرار داد.

العالم ـ آسیا

آژانس تحقیقات فدرال پاکستان (FIA) در اطلاعیه خود با عنوان روادید تجاری به فعالان اقتصادی به محض رسیدن به فرودگاه، اعلام کرده است:این روادید 30 روزه و یکبار ورود می باشد.
دولت پاکستان که پیش از این اعلام کرده بود، به منظور رونق گردشگری در این کشور، به 175 کشور جهان تسهیلات ویزای الکترونیک و به اتباع 50 کشور نیز ویزای فرودگاهی ارائه می دهد، در آخرین اطلاعیه آژانس تحقیقات فدرال به بازرگانان و فعالان تجاری 68 کشور نظیر ایران، آرژانتین، آذربایجان، استرالیا، دانمارک، مصر، اسلوونی، کویت، عمان، نروژ، آفریقای جنوبی، سوئد، تاجیکستان، آمریکا و امارات متحده عربی ویزای تجاری ارائه می دهد.
دولت پاکستان در این خصوص اعلام کرده که قصد از بین بردن موانع ارتباط بهتر با دیگر کشورها را دارد و اعضای تیم پژوهشی تخصصی تشخیص دادند که باید صدور ویزا برای اتباع کشورهای مختلف آسان تر شود.
برای دریافت این ویزا باید دعوتنامه‌ای از سوی یک شرکت اقتصادی پاکستانی به درخواست کننده ویزا ارسال شده باشد.
وزیر اطلاع رسانی و رسانه های پاکستان نیز پیش از این به رسانه های این کشور گفته بود:با توجه به بهبود شاخص های امنیتی در این کشور و اقدامات موفق دولت در مبارزه با تروریسم، اصلاحات لازم به منظور رونق صنعت گردشگری در پاکستان انجام می شود.
«فواد حسین چودری» با تشریح امکانات و جاذبه های گردشگری پاکستان در زمینه گردشگری طبیعی، تاریخی و صنعتی گفت:این کشور توانمندی های منحصر به فردی برای پذیرش گردشگر خارجی دارد و از جاذبه های گردشگری طبیعی نظیر کوهستان و ساحل گرفته تا قله های هیمالیا و سواحل دریای عربی که هرکدام از این ظرفیت ها می تواند به عنوان جاذبه به گردشگران خارجی معرفی شود.
وی با بیان کاهش محدودیت ها در قوانین جدید اصلاحی برای گردشگران، اضافه کرد:به عنوان مثال، قوانین جدید، محدودیت سفر روزنامه نگاران خارجی را کاهش داده است.

پربیننده ترین خبرها