مادورو:

انتخابات برگزار نمی‌کنم

انتخابات برگزار نمی‌کنم
يکشنبه 7 بهمن 1397 - 17:14

رئیس جمهور ونزوئلا درخواست مخالفان و کشورهای غربی برای برگزاری انتخابات در این کشور را رد کرد.

العالم - آمریکا

«نیکلاس مادورو» رئیس جمهور ونزوئلا در مصاحبه با شبکه سی ان ان ترکیه در پاسخ به سوالی در زمینه احساسش طی روزهای گفت: انگیزه خیلی زیادی دارم و احساس عمیقی نسبت به سرزمین مادری دارم.

وی با متهم کردن واشنگتن به راه اندازی یک جنگ علیه استقلال ونزوئلا گفت: همه اینها به آمریکا برمی‌گردد. آنها می‌خواهند سرزمین ما را حیاط خلوت خود کنند.

نیکلاس مادورو که به تازگی مراسم سوگند دور دوم ریاست جمهوری خود را برگزار کرده، در ادامه تاکید کرد که برای پایان دادن به بحران این روزها در ونزوئلا انتخاباتی برگزار نخواهد شد.

وی همچنین درباره خوان گوایدو رهبر مخالفان نیز گفت که دادگاه قضایی درباره بازداشت وی تصمیم خواهد گرفت.

مادورو همچنین مذاکره با دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا را غیرمحتمل خواند اما در عین حال گفت این مساله غیرممکن نیست. وی تاکید کرد که ترامپ همه آمریکای لاتین را کوچک می‌شمارد.

پیش از این برخی کشورهای غربی از جمله فرانسه، آلمان و انگلیس از دولت ونزوئلا خواسته بودند که طی 8 روز آینده انتخابات برگزار شود در غیر اینصورت آنها گوایدو را به عنوان رئیس جمهور موقت این کشور به رسمت خواهند شناخت.

مادورو با بیان اینکه ونزوئلا طی 20 سال گذشته بارها هدف تلاشهایی نظیر کودتا بوده است به کودتای آوریل 2002 اشاره کرد که با حمایت مردم از دولت خنثی شد. وی اضافه کرد که از زمان مرگ «هوگو چاوز» ما بارها مورد حمله قرار گرفته‌ایم اما از زمانی که دولت دونالد ترامپ روی کار آمده است این حملات بدتر و شدیدتر شده است. آنها اکنون به دنبال کودتا در ونزوئلا هستند.

رئیس جمهور قانونی ونزوئلا در ادامه تاکید کرد که روزنامه واشنگتن پست و خبرگزاریهای آمریکایی خودشان گزارش دادند که ترامپ روز 22 ژانویه به گوایدو دستور اجرای کودتا را داده است.

وی تاکید کرد که گوایدو با نقض قوانین ونزوئلا، خود را به عنوان رئیس جمهور معرفی کرده است. اما ما این تلاشها را خنثی می‌کنیم و در مقابل آن می‌ایستیم.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها