دیدار فرستاده سازمان ملل در سوریه با دبیرکل اتحادیه عرب

دیدار فرستاده سازمان ملل در سوریه با دبیرکل اتحادیه عرب
يکشنبه 7 بهمن 1397 - 19:14

فرستاده سازمان ملل در سوریه که به قاهره سفر کرده است با دبیرکل اتحادیه عرب دیدار و درباره تحولات اخیر سوریه گفت‌وگو کرد.

العالم _ سوریه

«گئر پدرسون» فرستاده سازمان ملل در سوریه امروز یکشنبه در مقر اتحادیه عرب در قاهره با «احمد ابوالغیط» دبیرکل اتحادیه دیدار کرد.

«محمود عفیفی» سخنگوی رسمی ابوالغیط گفت که در این دیدار دیدگاه‌های دو طرف درباره آخرین تحولات سوریه بررسی شد.

عفیفی افزود که دبیرکل اتحادیه عرب به تشریح موضع این اتحادیه در خصوص بحران سوریه و قطعنامه‌های صادره از سال ۲۰۱۱ در این باره و تماس بین اعضای اتحادیه پرداخت و بر محوریت ایفای نقش اتحادیه عرب در تعامل با این بحران تأکید کرد و آن را اولویت اول و آخر کشورهای عربی برشمرد.

ابوالغیط همچنین اهمیت دستیابی به راه‌حل مسالمت‌آمیز بحران سوریه به گونه‌ای که خواسته‌های ملت این کشور را برآورده سازد و به حفظ تمامیت ارضی این کشور منجر شود، تأکید کرد.

طبق گزارش وبگاه «الیوم‌السابع»، دبیرکل اتحادیه عرب همچنین اهمیت توقف دخالت‌های بین‌المللی و منطقه‌ای در سوریه را مورد تأکید قرار داد و به تبعات و پیآمدهای منفی آن بر روند حل‌وفصل بحران سوریه اشاره کرد.

وی با اشاره به اینکه این دخالت‌ها نقش اصلی را در طولانی‌ کردن مدت زمان بحران داشته است، بر ضرورت استمرار تلاش‌ها برای ریشه‌کنی تروریسم در سوریه به گونه‌ای که نابودی تروریسم تضمین شود، تأکید کرد.

فرستاده سازمان ملل در سوریه نیز به تشریح نتایج تماس‌های خود با طرف‌های دی‌نفع در بحران سوریه پرداخت و بر علاقه‌مندی خود برای استمرار تماس‌ها با دبیرکل اتحادیه عرب و اطلاع از دیدگاه وی تأکید کرد.

پربیننده ترین خبرها