اردن خواستار افزایش همکاری میان امان و دمشق شد

 اردن خواستار افزایش همکاری میان امان و دمشق شد
دوشنبه 8 بهمن 1397 - 01:24

«عاطف الطراونه» رئیس پارلمان اردن روز یکشنبه در دیدار با هیاتی از کانون وکلای سوریه در امان خواستار گسترش روابط با دمشق شد.

العالم - اردن

به گزارش روسیا الیوم، رئیس پارلمان اردن افزود: ما اهمیت هماهنگی و همکاری میان اردن و سوریه را درک می کنیم و این به نفع همه ما است.

وی با تاکید بر گسترش روابط میان امان و دمشق، گفت: ثبات و یکپارچگی سوریه به نفع همه است و سوریه تکه تکه جولانگاهی برای گروه های تروریستی و دخالت خارجی می شود.
الطراونه اضافه کرد: بازگشایی گذرگاه مرزی نصیب گامی در مسیر صحیح بود و گامی است برای بازگشت روابط میان دو کشور دوست و امیدواریم که این اقدامات در آینده بیشتر نیز شود.
بر اساس این گزارش، رئیس پارلمان اردن همچنین به طور رسمی از «حموده صباغ» همتای سوری خود دعوت کرد تا در بیست ونهمین کنفرانس پارلمان های عربی که قرار است اوایل ماه مارس در امان برگزار شود، شرکت کند.
پنجشنبه هفته گذشته هیات کانون وکلای سوریه به دعوت همتایان خود در اردن به امان سفر کردند.
در پی بحران سوریه در سال 2011، روابط میان دمشق و امان به شدت متشنج شد و در سال 2014 مسئولان اردنی سفیر سوریه در امان را اخراج کردند، اما اخیرا به ویژه بعد از گشودن گذرگاه نصیب در مرزهای اردن و سوریه پیشرفت چشمگیری در روابط دو کشور حاصل شده است.
به دنبال جنگ در سوریه، اتحادیه عرب در سال 2011 عضویت این کشور را به حالت تعلیق درآورد.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها