اینفوگرافی؛ حامیان گوایدو بیشتر است یا مادورو

اینفوگرافی؛ حامیان گوایدو بیشتر است یا مادورو
دوشنبه 8 بهمن 1397 - 08:57

سایت استاتیستا با انتشار گزارشی تحولات اخیر در ونزوئلا و میزان حامیان بین المللی مادورو و گوایدو را مورد بررسی قرار داده است.

العالم ـ آمریکا

وب سایت استاتیستا درباره تحولات اخیر ونزوئلا نوشته، گروهی از قدرت های خارجی شامل ایالات متحده آمریکا، کانادا، بریتانیا و همچنین تعداد زیادی از کشورهای آمریکای لاتین، اوایل این هفته به سرعت از "خوان گوایدو" که خود را رئیس جمهور ونزوئلا معرفی کرده، حمایت کردند.

نیکلاس مادورو رییس جمهور ونزوئلا، اقدام گوایدو رهبر مخالفان را که در حرکتی مبارزه طلبانه خود را رئیس جمهور موقت اعلام کرد، کودتای هماهنگ شده از سوی آمریکا نامید. علاه بر حمایت ارتش ونزوئلا از دولت قانونی، مادورو همچنان از حمایت های گسترده بین المللی چون چین، روسیه، ایران، مکزیک و دیگر کشورها برخوردار است.

مادورو تصمیم آمریکا مبنی بر به رسمیت شناختن گوایدو را یک تنش بزرگ عنوان کرد و متعاقب آن روابط دیپلماتیک با واشنگتن را قطع کرد. اوضاع کنونی در ونزوئلا به شدت وخیم است و ولادیمیر پادرینو وزیر دفاع این کشور گفت که ممکن است کشورش در درگیری با گوایدرو در معرض یک جنگ ویرانگر قرار بگیرد.

به گزارش خبر آنلاین،در حالی که ارتش ونزوئلا حمایت خود را از مادورو اعلام کرده، گوایدو اخیرا گفته که مادورو و حلقه داخلی اش مورد عفو قرار خواهند گرفت، در صورتی که حاضر به استعفا شوند و در جریان انتقال قدرت نیز همکاری کنند.

در این گیر و دار، وزارت خارجه آمریکا از کارمندان غیر رسمی دولت و شهروندانش خواسته است تا ونزوئلا را ترک کنند.

اینفوگرافیک زیر وضعیت حامیان بین المللی مادورو و گوایدو را نشان می دهد:

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها